Hvilken udbyder ???
Fra : Compet

Dato : 08-02-02 18:06

Hvilken udbyder skal man vælge, til bredbånd ????

Jeg har hørt om IBM... men kan ikke finde nogle oplysninger her om, men
måske er der en her der kan hjælpe....

På forhånd tak

ComPlet

Fra : FCKmanden

Dato : 08-02-02 20:08

IBM som udbyder? Den er ny. Den vil jeg sku gerne høre lidt mere om tak.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 08-02-02 20:41

In article <3c642240$0$22343$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
FCKmanden claimed the following:
> IBM som udbyder? Den er ny. Den vil jeg sku gerne høre lidt mere om tak.

IBM var så vidt jeg husker nogen af de første som tilbød internetforbindelser
i DK.

--
Anders Vind Ebbesen
"Well, I think if you say you're going to do something and don't do it, that's

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-02-02 23:35

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse
> IBM var så vidt jeg husker nogen af de første som tilbød
internetforbindelser
> i DK.

Kom de ikke først til i midten af 90'erne?

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-02-02 18:18

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Kom de ikke først til i midten af 90'erne?

Jo. 1994, hvis jeg husker rigtigt. Men de var de første, der tilbød et
modem-abonnement, hvor der ikke skulle betales oprettelse.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-02-02 20:14

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jo. 1994, hvis jeg husker rigtigt. Men de var de første, der tilbød et
> modem-abonnement, hvor der ikke skulle betales oprettelse.

Hukommelsen svigter mig, men hvornår var det at cybernet.dk kom med
deres flatrate-tilbud? (surf hvad du vil for 200 kroner pr. måned (betal
kun telefontakst))

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-02-02 18:30

> [...]

>Hukommelsen svigter mig, men hvornår var det at cybernet.dk kom med
>deres flatrate-tilbud? (surf hvad du vil for 200 kroner pr. måned (betal

Aner det ikke. Var der gratis oprettelse?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-02-02 18:36

> Aner det ikke. Var der gratis oprettelse?

Man købte en start-pakke til 200 kroner med en måneds opkobling og et
hæfte (Knowware: Kom godt i gang med Internettet)

Fra : Henning Hansen

Dato : 10-02-02 19:11

On Sun, 10 Feb 2002 18:35:49 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Man købte en start-pakke til 200 kroner med en måneds opkobling og et
>hæfte (Knowware: Kom godt i gang med Internettet)

Det hæfte kan jeg godt huske, jeg mener at det var i 1995 jeg købte
det hæfte.

Mvh.
Henning
--
Køre i sidste ægte Skoda:
Skoda Favorit LX

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-02-02 13:03

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Man købte en start-pakke til 200 kroner med en måneds opkobling og et
>hæfte (Knowware: Kom godt i gang med Internettet)

OK. Med IBM var der nul oprettelse, og nul abonnement i prøvetiden -
kun minutbetaling. Der var vist endda et antal gratis minutter
inkluderet (hvor man naturligvis selv betalte telefonopkaldet).

Fra : Per S. Christensen

Dato : 08-02-02 20:13

On Fri, 8 Feb 2002 18:05:46 +0100, "Compet" <ComPlet@esenet.dk> wrote:

>Hvilken udbyder skal man vælge, til bredbånd ????
>
>Jeg har hørt om IBM... men kan ikke finde nogle oplysninger her om, men
> [...]
Kig på http://www.internetkvalitetsguide.dk/

VH

Per

Fra : Charbax

Dato : 11-02-02 08:18

> Hvilken udbyder skal man vælge, til bredbånd ????

http://www.bredbandsbolaget.dk
dog ved jeg ikke hvor nemt det kan blive installeret, kræver at du har 100
naboer i din bolig-forening der er enig om at betale 3500-4000 kroner i
oprettelse og at du bor tæt på en fiber-ledning som bredbåndsbolaget kan
lave en aftale for at koble sig på. derefter koster det 300kr per månede for
at få en 10mbit/s forbindelse til internettet, garanteret 10mbit/s til det
meste af scandinavien, til alle de andre af bredbåndsbolagets brugere (der
er mange af dem i sverige (over 100 tusind!)) båndbredde til resten af
verden afhænger af hvor meget belastet bredbåndsbolagets backbone er.. og
måske også afhænger det af dit forbrug.. f.eks. hvis du sidder og hoster en
ftp server som en flok amerikanere sidder og downloader fra hele dagen kan
det værre bredbåndsbolaget skruer ned for din grænse over atlanten.

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/access/gshdsl/?l=26
2495,- for 2mbit/2mbit og 6995,- i oprettelse.

http://www.teledanmark.dk
20000kr eller mere om måneden for den samme 2mbit/2mbit forbindelse.

hvis du syntes at det lyder for svært at få bredbånd eller for dyrt og kan
godt nøjes med langsommere teknologier foreslår jeg følgende:

http://www.sonofon.dk/service_og_produkter/internet/sonofon_bredbaand/priser
_og_takster.shtml
en 4096kbit/1024kbit forbindelse for 1.529,- per månede og 775kr i
oprettselse. Kræver at Sonofon kan koble dit bolig på FWA.

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/?l=12
2048kbit/512kbit for 895kr per månede. Oprettelsesafgiften er 495 kr. for en
ADSL-router. Hvis du vælger en langsommere forbindelse end 2048kbit/512kbit,
er det fede at du altid vil kunne booste din forbindelse øjeblikkeligt og
automatisk op til det optimale, dvs. 2048kbit/512kbit, og det bare i de dage
du skulle have lyst til det.. ingen andre internet-udbydere tror jeg
tilbyder samme teknologi. Hvis du ligemeget hvad kun er interesseret i
2048kbit/512kbit er det stadig fint at overveje CyberCity adsl, for imorgen
eller om nogle måneder, når TDC endeligt giver op med at begrænse
ADSL-forbindelserne til 2mbit/512kbit, kan det værre man fra 2mbit/512kbit
forbindelsen hos CyberCity også bliver istand til at booste til
4096kbit/768kbit eller 6144kbit/768kbit eller endda 8192kbit/768kbit for nu
at bruge hele ADSL-teknologiens potentiale, og måske bliver de største
forbindelser (4mbit, 6mbit og 8mbit) for dyre at tilmelde sig til månedligt
men at kun daglige boostninger blev nødvendige.. kommer nok an på hvor go du
er til at finde steder på nettet hvor du kan bruge hele din båndbredde.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-02 08:33

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
100
> naboer i din bolig-forening der er enig om at betale 3500-4000 kroner

Det kræver også at du flytter udenlands for BBB har sagt at de ikke
laver flere installationer i DK

Fra : Charbax

Dato : 11-02-02 09:21

> Det kræver også at du flytter udenlands for BBB har sagt at de ikke
> laver flere installationer i DK

det er vel overtaget af framfab eller noget lignene.

De laver sikkert gerne flere installationner hvis der er nogen der spørger
og viser interesse. dvs. et er der et par hundred folk der syntes godt om
ideen at få installeret ethernet netværk i bolig-foreningen og koble den
netværk på hurtigt fiber-forbindelse eller i værste fald andet slags
fast-forbindelse for ca. 3500-4000kr per ejendom, jeg er ret sikker på at
BBB gerne vil diskutere med dig.. Jeg siger det for jeg for nyligt selv har
prøvet at ringe til dem og jeg taler med forskellige folk som stadig er på
bredbåndsbolaget i danmark.

Fra : Charbax

Dato : 11-02-02 09:27

> det er vel overtaget af et eller andet.

hvad jeg mener er at det er overtaget af de samme som driver
http://www.streambuster.com/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-02-02 10:32

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

> De laver sikkert gerne flere installationner hvis der er nogen der spørger
> og viser interesse.

PRESSEMEDDELELSE Stockholm, 11/2-02

Fra: Bredbandsbolaget

I lyset af, at en af Danmarks skarpeste observatører og debattører
omkring internetteknologi, Charbax, korrekt har analyseret og fremlagt
vores marketingsstrategi har vi besluttet at offentliggøre samme.

Vi har tidligere meddelt, at vi ikke ønskede at lave flere
installationer i Danmark, mest fordi vi ingen penge har at lave dem
for og det aldrig vil blive rentabelt, så ingen investorer vil bakke
op om projektet.

Det er naturligvis korrekt, at dette kun gælder, så længe, der ikke er
nogen, der vil købe produktet. I det øjeblik, at nogen vil købe en
vare af os stiller sagen sig naturligvis anderledes. Så vil vi gerne
sælge. Det er kun så længe, der ingen købere er, at vi ikke vil lave
flere installationer.

Hälsningar,

Gösta Hammerfedt,
adm. dir.

> [...]
> netværk på hurtigt fiber-forbindelse eller i værste fald andet slags
> fast-forbindelse for ca. 3500-4000kr per ejendom, jeg er ret sikker på at

100 brugere af 4000 kr/år dækker kun lige omtrent lønnen til en
hæderlig tekniker.

Mon ikke også BBB skal bruge hardware og sådan noget?

> Jeg siger det for jeg for nyligt selv har
> prøvet at ringe til dem og jeg taler med forskellige folk som stadig er på
> bredbåndsbolaget i danmark.

Jeg undrede mig over om den katolske kirke mon har en holdning til
internettet, så jeg prøvede at ringe til paven og spørge. Desværre
havde jeg ikke hans nummer, så jeg måtte opgive forsøget.

Det er mærkeligt, for jeg har skam snakket med flere katolikker i
tidens løb.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-02-02 10:45

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>De laver sikkert gerne flere installationner hvis der er nogen der spørger
>og viser interesse.

....og tilpas mange penge til at det kan løbe rundt?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-02-02 20:41

"Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote in message

> det er vel overtaget af framfab eller noget lignene.

LOL duracell kaninen slår til igen, du må da snart blive iap med den viden
du sidder med...