Harddiskskuffer
Fra : Leony

Dato : 08-02-02 17:32

Hej Gruppe

Har sat en harddisk i skuffen. Den bliver ikke fundet i BIOS eller Windows.
Den bliver fint fundet hvis den monteres uden skuffe.
Er det skuffen der er defekt?
Er der en indstilling på skuffen jeg har overset?

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-02-02 17:55

On Fri, 8 Feb 2002 17:32:11 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Har sat en harddisk i skuffen. Den bliver ikke fundet i BIOS eller Windows.
>Den bliver fint fundet hvis den monteres uden skuffe.
>Er det skuffen der er defekt?
>Er der en indstilling på skuffen jeg har overset?

Hvis der er lås på skuffen skal den sikkert låses.

Kurt Brixen

Fra : Kim Hansen

Dato : 08-02-02 17:54

> [...]

>Har sat en harddisk i skuffen. Den bliver ikke fundet i BIOS eller Windows.
>Den bliver fint fundet hvis den monteres uden skuffe.

Det kunne se sådan ud

>Er der en indstilling på skuffen jeg har overset?

Der er ingen instillinger på mine.

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-02-02 18:00

> [...]
> Den bliver fint fundet hvis den monteres uden skuffe.
> Er det skuffen der er defekt?
> Er der en indstilling på skuffen jeg har overset?

Låsen. Du har måske glemt at låse skuffen. Låsen er normalt forbundet
med en afbryder.

mvh
Preben

Fra : Leony

Dato : 08-02-02 18:07

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Låsen. Du har måske glemt at låse skuffen. Låsen er normalt forbundet
> med en afbryder.

Måske det er svaret. Mon ikke den er defekt, hvis det ikke hjælper at låse
den.
Tak for hurtig respons.

Fra : Henning Larsen

Dato : 08-02-02 20:58

> [...]
>
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Jeg har haft samme problem med fire harddiske. Løsningen var lidt tricky:
Tre af diskene kunne kun fungere i skuffen hvis jumperen på disken var
fjernet. Den fjerde kunne kun fungere i skuffen når jumperen IKKE var
fjernet.

mvh
Henning Larsen

Fra : ab

Dato : 08-02-02 22:39

Der er jo ikke noget "mystisk" ved en harddisk-skuffe - med mindre der er
brud på kabler eller stik - er det jo det samme som hvis man kører uden
skuffe.

For at køre skal harddisken selvfølgelig være tilsluttet / låst - hvilket
oftest fremgår af diverse lysdioder.

Der er tale om en simpel forlængelse af kablet til harddisken - så
eventuelle ændrede indstillinger tror jeg ikke på.

ab

Fra : Leony

Dato : 09-02-02 10:12

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> For at køre skal harddisken selvfølgelig være tilsluttet / låst - hvilket
> oftest fremgår af diverse lysdioder.

Nu er den blevet låst og nu kører den bare derudaf.
Jeg må da ærligt indrømme, at noget af det sidste jeg ville have tænkt på at
gøre var at låse den.
Tak for jeres input.