Nokia 3310 eller 6150 - hvad er bedst ??
Fra : Jan

Dato : 20-01-01 10:13

Hej

Jeg overvejer at skifte min Nokia 3210 ud med en lidt nyere telefon, men kan
nu ikke finde ud af, om jeg skal købe en Nokia 3310 eller 6150.
Er der nogen der ved hvad der er fordele og ulemper ved de 2 telefoner og
hvad den ene telefon kan som den anden ikke kan ????

Mvh

Jan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-01-01 13:35

Et hurtigt kig på Nokia.dk vil nok give dig det mest korrekte svar.

/flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-01-01 13:40

"Jan" <jan@surfmail.dk> wrote in message
[snip]
> Nokia 3310 eller 6150.
> Er der nogen der ved hvad der er fordele og ulemper ved de 2 telefoner og
> hvad den ene telefon kan som den anden ikke kan ????

Se på http://www.nokia.dk og du vil kunne se hvad de enkelte telefoner kan.

mvh
flemming

Fra : Palle Iversen

Dato : 20-01-01 22:13

Der er ingen af dem som kan tåle en tur på gulvet, så ingen af dem kan
bruges til noget...find noget andet..

mvh
Palle

Fra : Morten B

Dato : 20-01-01 22:37

"Palle Iversen" <palle@privat.dk> wrote in message
> Der er ingen af dem som kan tåle en tur på gulvet, så ingen af dem kan
> bruges til noget...find noget andet..

Jeg har haft både en Nokia 5110, 6150 og har nu en 6210. De har alle haft
mange ture på bude gulv, asfalt og cementfliser uden at tage mere skade end
et par ridser.

Det kan godt være at du har haft en uheldig oplevelse, men det er efter min
opfattelse ikke genreralt.

/Morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-01-01 17:16

"Palle Iversen" <palle@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ingen af dem som kan tåle en tur på gulvet, så ingen af dem kan
> bruges til noget...find noget andet..

Det var da en underlig udtalelse. Min 5110, 6150 og 3210 her været på gulvet
masser af gange. Min 6150 blev enda kørt over 2 gange!
Jeg snakkede engang med en asfalt-arbejder hvis 5110 blev kørt over af en
tromle! Den bruger han stadig... (Det var forresten vist en 5130.)

Jeg har erkendt at da jeg bruger min telefon meget (mens jeg tænker på noget
andet) taber jeg den ofte. Jeg er derfor begyndt at have den i et etui til
ca. 50 kr. Det beskytter den tilsyneladende meget.

Min kæreste tabte i øvrigt sin 3210 fra "over hovedhøjde" ned på et
cement-gulv. Der gik et lille hjørne af (men det udskiftelige cover fejler
ikke noget), men den virker ganske fint.

Jeg har på fornemmelsen at man skal gøre meget i at tabe sin telefon for at
et billigt læderetui ikke er nok.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Just

Dato : 20-01-01 23:17

"Jan" <jan@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved hvad der er fordele og ulemper ved de 2 telefoner og
> hvad den ene telefon kan som den anden ikke kan ????

Hej Jan,

Jeg har selv stået i nøjagtig samme situation, som du er i lige nu - var
træt af min
Nokia 3210, mest p.g.a. batteritiden. Så jeg ville bytte den ud med en 6150
som
en arbejdskollega lige havde købt, men som slet ikke nåede batteritid som
den
gamle 5110, men dog var bedre end 3210. Så kom 3310 på gaden og jeg valgte
den istedet. Dette har jeg på intet tidspunkt fortrudt, jeg er meget glad
for 3310.

Den er meget bedre at holde på end 3210, den holder strøm MEGET længere.
Ellers er de fleste funktioner og menuer jo magen til hinanden. Jeg er også
meget
glad for den indbyggede vibrator og ikke mindst, den kan ringe meget højere
end
3210

Dette var min erfaring med 3310, håber du kan bruge det til noget

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-01-01 00:38

jeg har lige selv skiftet min N3210 ud med en 6150.

Det er en skidegod telefon, som virker godt.
Jeg havde problemer med signalet på min N3210, dette er ikke tilfældet med
min 6150.
6150éren er gennemprøvet og det er nok en af de bedste telefoner du finder.

Thomas

Fra : Lasse Elbek

Dato : 28-01-01 05:06

> [...]
> Er der nogen der ved hvad der er fordele og ulemper ved de 2 telefoner og
> hvad den ene telefon kan som den anden ikke kan ????

Jeg har haft en 6150 som arb. telefon, og har lige købt en 3310 selv ;)
3310 "mangler" kun kalenderen og infrarød. (ikke noget jeg nogen sinde har
brugt)
3310 har mange fordele over 6150. fx har den ingen udvendig antenne, den har
ordbog til sms og den har noget stemmestyring, blot for at nævne nogle af de
væsentlige detaljer ;)
3310'eren er også noget hurtigere i menuerne.
3310'eren har også et bedre signal her. (3 steger hvor 6150 kun havde 1-2)

Jeg vil aldrig have en 6150 igen ;)

Med venlig hilsen
Lasse Elbek

Fra : Erik Einum

Dato : 28-01-01 11:33

"Lasse Elbek" <lasse.elbek@get2net.dk> wrote
> [...]
> 3310'eren er også noget hurtigere i menuerne.
> 3310'eren har også et bedre signal her. (3 steger hvor 6150 kun havde 1-2)

(Dette er et svar til Jan, men den opprinnelige meldingen er borte, så den
kommer under Lasse sitt svar).

I tilegg til det Jan har nevnt så har 6150 plass til 150 navn i telefonen, i
tillegg til 100 i SIMkortet, 3310 har kun de 100 i SIMkortet. 6150 har også
mulighet for dataoppkall med Nokia DataSuite, og kan med en ekstra driver
klare 14400 bps.

3310 har noen "kule" funksjoner som bildemelding, pauseskjerm, SMSchat og
lange SMS.

6150 er av mange regnet som den beste og mest pålitelige telefon Nokia noen
gang har laget! Jeg hadde en slik, men byttet til 6210 pga større minne for
navn/nummer og høyere datahastighet, samt WAP.

///Mvh. EE