Søger Binau.
Fra : Carl Guldbjerg Jense~

Dato : 08-02-02 15:33

Kære gruppe.

Er der blandt jeg nogen der har Slægtninge af navn Binau. Jeg har nogle fra
Kerteminde og Odense. Jeg har også en forespørgsel i Ordenskapitlet om En
Dannebrogsmand. som blev hædret efter sin død. i Slesvig.
En hver oplysning om andre Binau modtages med stor glæde NB. jeg har set i
IGI (Mormontavlerne.) og de er gode nok. Man skal bare huske at det ikke er
fødselsdatoerne men Dåbsdatoer.

Med venlig hilsen
Carl Guldbjerg

Fra : Steven Gloerfelt-Tar~

Dato : 08-02-02 16:42

"Carl Guldbjerg Jensen" <cgje@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IGI (Mormontavlerne.) og de er gode nok. Man skal bare huske at det ikke

Kan der være tale om BINEAU ?
I så fald har jeg en Armand BINEAU

mvh

Steven Gloerfelt-Tarp

Fra : Carl Guldbjerg Jense~

Dato : 08-02-02 17:00

Steven Cloefelt-Tarp
Tak for din opmærksomhed, Desværre, det er det ikke.
men tak alligevel.
Med venlig hilsen
Carl Guldbjerg
Steven Gloerfelt-Tarp <stevencc@worldonline.dk> skrev i en

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-02-02 11:39

"Carl Guldbjerg Jensen" <cgje@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> IGI (Mormontavlerne.) og de er gode nok. Man skal bare huske at det ikke

Det er jo da forskelligt, om det er dåbsdatoer eller fødselsdatoer,
eller måske vielsesdatoer, det vil helt klart fremgå af hver optegnelse.
Der 42 personer i www.familysearch.org bare i Danmark, men de ligger
alle i IGI, og derfor finder du ikke andre forskere, da IGI er en base med
uddragninger fra kirkebøger.
Hvis du vil i kontakt med andre forskere, skal du se, om der er nogle,
der ligger i Ancestral File på Familysearch.

God held med din jagt.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Carl Guldbjerg Jense~

Dato : 09-02-02 20:54

Hej Bodil
Tak for at du har bemærket mit opslag i Gruppen.
Jeg er fuldstændig enig med dig om oplysningerne i IGI.
Det jeg selv havde gjort var at tro at datoerne var Fødselsdatoer, og da jeg
skulle til at finde oplysningerne i Kirkebøgerne, var der naturligvis ikke
en eneste der passede i den gruppe., Men det var alligevel en stor hjælp, da
jeg blev opmærksom på min fejl.
Venlig hilsen
Carl Guldbjerg.
Bodil Grove Christensen <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en

Fra : Alf Christophersen

Dato : 09-02-02 23:27

On Sat, 9 Feb 2002 11:39:24 +0100, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@post8.tele.dk> wrote:

>alle i IGI, og derfor finder du ikke andre forskere, da IGI er en base med
>uddragninger fra kirkebøger.

Har innholdet i IGI blitt endret?? I de ficher som jeg har lest
gjennom tidligere var det både utdrag fra kirkebøker og index til alt
i FamilSearch også der (A-indekser eller uten bokstav foran, mens C og
M-indeksene var fra utdragsprosjektet)

Hvis man fant noen uten bokstav eller med A-indeks så var det jo
sjanse for å finne flere slektsforskere bak dette materialet. (Men
akk, alt for ofte helt verdiløst) mens andre ganger kunne løse en
slektsgåte fordi man hadde slektslenker fra den motsatte side av
slekten i forhold til egen og derfor kanskje ut fra for en selv
ukjente skifter kunne påvise at ekteparet det var snakk om hadde
flyttet kanskje 50 mil, og fra en annen bygd enn den man hadde gjettet
på og derfor ikke hadde kunnet finne vedkommende. Eller at ekteparet
krysset ved flytting over i nabosognet sm var i et annet fylke og
kanskje derav kirkebøker også i et annet arkiv (selvopplevd)

Fra : John Thomsen

Dato : 13-02-02 00:44

On Fri, 8 Feb 2002 15:32:36 +0100, "Carl Guldbjerg Jensen"
<cgje@get2net.dk> wrote:

> [...]
>IGI (Mormontavlerne.) og de er gode nok. Man skal bare huske at det ikke er

Gode Carl

Jeg havde for år tilbage en del samarbejde med en dame Elli Binau som
arbejdede i FDMs Rejsebureau i København. Sidenhen kom hun vistnok til
et italiensk computerfirma (kan ikke lige komme på navnet).

Hun må i dag være lige omkring de 60 og bor i Herlev, tæt ved Shell på
Ring 4, hvor jeg af og til har truffet på hende. Så vidt jeg ved har
hun aldrig været gift, hvilket må betyde at det er hendes pigenavn.

Ka' du bruge det til noget?

Venligst
John

Fra : Carl Guldbjerg Jense~

Dato : 16-02-02 15:00

Hej
John

Tak for din oplysning jeg vil tage kontakt til vedkommende, Har fundet
adressen på de gule sider.
Hilsen Carl

John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en