linux gcc: NCURSES optimering af hastighed~
Fra : bnj

Dato : 08-02-02 12:56

Hej gruppe

Undskyld hvis dette mere handler om platform end om C.. Jeg er også
interesseret i et link til en anden newsgroup hvor emnet er mere relevant.

Men her er problemet:

I et linux program skriver jeg til "console" via ncurses. Disse funktioner
"caches" i en frame buffer, som overføres til console med en doupdate
kommando.
Dette burde i teorien give minimalt med blink da et helt billede overføres
til skærm i en operation.

Men denne operation skal jo kunne operere på alle typer terminaler (tty,
console, telnet forbindelse m.m.), hvorfor der ved opdatering sker
forskellige operationer som håndtering af "wrap" m.m. under overførselen. I
praksis er opdateringen derfor ikke blinkfri hvis ikke processoren er
tilstrækkelig hurtig (min er ikke).

Er der et trick i ncurses som kan øge opdateringshastigheden til console.
Eller et trick hvormed man kan overføre ncurse frame bufferen hurtigt
direkte til VGA frame- bufferen?

Hvad er alternativet? SVGALib?

/ Bo