Valg af harddisk
Fra : Rune Nielsen

Dato : 08-02-02 12:50

Hejsa NG.

Min hd er lige crashed, så nu skal jeg ud og købe en anden disk.

Jeg ville således gerne høre Jeres mening om hvilken disk man bør købe:

Krav: min IDE 100
7200 rpm
80 GB.

Mine egne overvejelser går på:
- DiamondMax Plus D740X 80GB
- Barracuda IV 80GB

/Rune

Fra : Spooky

Dato : 08-02-02 14:02

Hej Rune...

Efter min mening - og erfaringer, vil det allerbedste valg du kan gøre, at
inverstere i en MAXTOR HD. Den har meget lang levetid og data'erne på dem er
alle i top!!!

Selv køber jeg udelukkende "WD" og "Maxtor" som er nogle af de bedste der er
på markedet. Dog vil jeg på det ALLER KRAFTIGESTE fraråde dig at inverstere
i en "Shitty Seagate", den får du sgu ikke andet end bøvl og ballade med -
TRO MIG!!!! *S*

mvh.

John.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-02-02 14:25

"Rune Nielsen" <r-n@fjerndetteworldonline.dk> skrev:
> Min hd er lige crashed, så nu skal jeg ud og købe en
> anden disk.

Sur røv, min HDD er desværre også godt på vej.
Så jeg har kigget mig lidt omkring også.

> Krav: min IDE 100
> 7200 rpm
> 80 GB.
>
> Mine egne overvejelser går på:
> - DiamondMax Plus D740X 80GB
> - Barracuda IV 80GB

Det er lige nøhagtig de2 jeg også har kig på, jeg fik
anbefalet denne side:
<http://www.storagereview.com/>
Klik på Database for oven og vælg de 2 diske og tryk
compare.

Min vurdering er Maxtor er larmende, men har langt
bedre ydelse (bedre Acces-time, kører ATA133),
hvorimod Seagate er mere lydløs (lejer i oliebad).

Der findes også en Maxtor disk med oliebad, men de er meget svære at få fat
i, de er vist stort set udsolgt i USA. Det drejer sig om modellerne:
6L020L1
6L040L2
6L060L3
6L080L4

Dem vi kan få hedder:
6L020J1
6L040J2
6L060J3
6L080J4

Se evt.
<http://makeashorterlink.com/?Q2F63546>

Venligst
Mikael

PS.
Så er du forresten i den forkert gruppe, du burde spørge i: