Er der nogen der kan hjælpe med at skrive ~
Fra : OZ

Dato : 08-02-02 12:30

Hej NG

Jeg sidder og laver noget ASP hvor folk skal vælge en dato, dato er jo ikke
altid det nemeste for folk at skrive fordi DB forventer det kommer i et
bestemt format.
Derfor tænkte jeg, kan man ikke lave noget script der vælger en række med
dage, måned og år og så sætte det sammen til en dato i det format man
ønsker!

Der er sikkert mange der har gjort det, men dato og formater er bestemt ikke
min "kop the" derfor søger jeg lidt hjælp hertil... dag og måned er ikke
noget problem, men år er fordi jeg vil have en dynamisk år vælger. Forstået
på denne måde, drop down boxen skal vælge et interval mellem dette år og så
dette år -20. Altså en dropdovnbox med intervallet fra 1982 - 2002.

Min tanke var følgende:

Drop down box for dag:
<SELECT id=select2 name="day">
<%
dim i
i = 1
for i = 1 to 31
%>
<OPTION value="<%Response.Write(i)%>"><%Response.Write(i)%></OPTION>
<%next%>
</SELECT>

Drop down box for månes:
<SELECT id=select2 name="month">
<%
dim n
n = 1
for n = 1 to 12
%>
<OPTION value="<%Response.Write(n)%>"><%Response.Write(n)%></OPTION>
<%next%>
</SELECT>

Drop down box for år og detr er så her det går galt.....
<SELECT id=select2 name="year">
<%
dim x, TodayYear, FirstYear

TodayYear = Year(date)
FirstYear = Year(date)-20

for x = FirstYear to TodayYear %>

<OPTION value="<%Response.Write(x)%>"><%Response.Write(x)%></OPTION>
<%next%>
</SELECT>

Min års beregning virker ikke det er hertil jeg har brug for hjælp.....

På forhånd tak

oz

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-02-02 13:47

On Fri, 8 Feb 2002 12:30:07 +0100, "OZ" <gonzo@strike-team.com> wrote:

>Min års beregning virker ikke det er hertil jeg har brug for hjælp.....

Hvordan virker det ikke?
Hvilket resultat får du? Evt. fejlmeddelelse?

Mvh. Jørn

Fra : Anders Lund

Dato : 08-02-02 14:03

> TodayYear = Year(date)
> FirstYear = Year(date)-20
>
> for x = FirstYear to TodayYear %>

Jeg tror at fejlen ligger i at et år er en tekst streng, og ikke et tal.
Hjælper det ikke hvis du skriver.
TodayYear = int(Year(date))
FirstYear = int(Year(date)-20)

Mvh
Anders Lund
Programmør OverClocking.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-02-02 14:27

On Fri, 8 Feb 2002 14:02:33 +0100, "Anders Lund" <anders@itnews.dk>
wrote:

>Jeg tror at fejlen ligger i at et år er en tekst streng, og ikke et tal.

Nej, det er en Integer - prøv:
TypeName(TodayYear)

Mvh. Jørn

Fra : OZ

Dato : 08-02-02 16:45

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev:

> Nej, det er en Integer - prøv:
> TypeName(TodayYear)

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
Typer stemmer ikke overens

Det virker heller ikke med TypeName =( Men bruger jeg scriptet alene på en
side så virker det, bare ikke på den asp side hvor det skal bruges...... Dag
og måned virker bare ikke min year beregning.....

Jeg forstår ingen ting mere, men det kan jo være det konflikter med noget
andet script på siden, men jeg må indrømme, jeg ikke ved hvor =(

Gode råd er velkomne

Oz

Fra : OZ

Dato : 08-02-02 17:28

Pinligt som bare fa......

Problemet lå i at jeg har haft lavet en Dim Year =((((

Så ingen problemer, alt virker nu som det skal ....

Oz

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-02-02 19:47

On Fri, 8 Feb 2002 17:27:47 +0100, "OZ" <gonzo@strike-team.com> wrote:

>Pinligt som bare fa......

Der er ingenting som det forklarelsens lys, der stråler ud over én,
når man *har* fundet fejlen :)

Good luck,
Jørn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-02-02 20:52

On Fri, 8 Feb 2002 16:44:43 +0100, "OZ" <gonzo@strike-team.com> wrote:

>Fejltype:
>Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
>Typer stemmer ikke overens

Det var altså ikke meningen, du skulle bruge TypeName i scriptet -
blot en test af, hvilken type variablen var.

Mvh. Jørn

Fra : OZ

Dato : 08-02-02 21:32

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev:

> Det var altså ikke meningen, du skulle bruge TypeName i scriptet -
> blot en test af, hvilken type variablen var.

Nej den er jeg med, men tak for tippet =)

Oz