Netværk langsomt.
Fra : Lars hult

Dato : 08-02-02 12:02

Jeg har 6 Mac brugere der via en 100 MBit Switch er tilsluttet en WinNT
maskine.
De er begyndt at få problemer med ventetider på deres Mac'er når de tilgår
serveren,
v.h.a Performance Monitor kan jeg se at serveren performer uden problemer.

Er der andre ting jeg kan gøre for at løse problemerne, jeg tænkte her på
noget værktøj som evt. kunne
vise konflikter på netværket el.lign.

hilsen Lars

Fra : Bruun

Dato : 08-02-02 13:39

Hejsa,
"Lars hult" <lhu@codan.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der andre ting jeg kan gøre for at løse problemerne, jeg tænkte her på

Det lyder som om at Appletalk laver et eller andet skummelt. Har du tjekket
om Mac'erne fanger zonen med det samme?!

Hvilken model switch snakker vi om?! Prøv at lukke alt ned og tænd for
switch, server derefter en Mac en efter en.

Mvh Kim Bruun

Fra : Lars hult

Dato : 11-02-02 10:16

> Det lyder som om at Appletalk laver et eller andet skummelt. Har du
tjekket
> om Mac'erne fanger zonen med det samme?!

Hvad tænker du på her og hvordan gøres det?

> Hvilken model switch snakker vi om?! Prøv at lukke alt ned og tænd for
> switch, server derefter en Mac en efter en.
Det er en HP 'et eller andet' 1600 switch, så vidt jeg husker. (er ikke lige
samme sted som Switchen)

Jeg fandt ud af, at den reelt kun kørte med 10 Mb ned til serveren , men
hvis jeg satte kablet i en anden port på switch'en så kørte den 100 Mb som
den burde.
Så sammenblandingen af kabel og port fungerede åbenbart ikke optimalt.??

hilsen Lars