Så prøver jeg her.. Vrøvl med SCSI..
Fra : Peter Andersen

Dato : 08-02-02 09:04

(der var ingen hjælp at hente i .unix.hardware)
Jeg kører RH72 med 2.4.17kerne.

Jeg prøver at få sat et 1542 i, men under opstart kommer der en kernel panic
og maskinen går død. Den finder godt nok kortet under første installation,
men ved genstart efter denne er det så det går galt.

EN anden ting: jeg har på en maskine haft et 2940 siddende som er taget ud,
men som nu under opstart prøver at lode en masse moduler til det kort, så
vidt jeg kan se, men får bare en masse Unresolved symbols.....
Hvordan fjerner jeg alt det?

---
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-02-02 12:31

Peter Andersen wrote:

> [...]
> og maskinen går død. Den finder godt nok kortet under første installation,
> men ved genstart efter denne er det så det går galt.

Virkede dette kort før du lagde ny kerne på?

> [...]
> men som nu under opstart prøver at lode en masse moduler til det kort, så
> vidt jeg kan se, men får bare en masse Unresolved symbols.....

Hvad har du i /etc/modules.conf ?

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Peter Andersen

Dato : 08-02-02 14:40

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:3C63B6F5.E47B3848@crc.dk...

> Virkede dette kort før du lagde ny kerne på?
Jeg havde det ikke siddende i den gamle kerne, men problemet er det samme om
jeg booter defaultkernen i 7.2 eller den nye.

> Hvad har du i /etc/modules.conf ?
Ingenting! bortset fra et par netkort.

Modulerne til SCSI er selvfølgelig med i min kerne konfiguration.

Fra : frank damgaard

Dato : 09-02-02 02:56

Peter Andersen <peterandersen@e-box.dk> wrote:
> [...]

> og maskinen går død. Den finder godt nok kortet under første installation,
> men ved genstart efter denne er det så det går galt.

1542 er en gammel sag (ISA kort). Nogle typer 1542
har et hav af jumpere der skal stilles korrekt. (IRQ, ....osv)
Nyere modeller kan gøre det over BIOS.

Har kortet virket med DOS (evt. windows) på samme maskine ?

Måske bundkort eller andet hardware kolliderer med kortets
indstillinger af IRQ, DMA mv.
Måske ISA bus er manuelt stillet forkert i BIOS ?

--
no signature :)

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-02-02 08:57

"frank damgaard" <frank_spam1@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> Måske bundkort eller andet hardware kolliderer med kortets
> indstillinger af IRQ, DMA mv.
> Måske ISA bus er manuelt stillet forkert i BIOS ?

Jeps. Der ER en masse jumpere, men de står som de gør når jg bruger den i wn
windåse, og der er ingen problemer. Men Debian brokker sig under
installationen, og Redhat finder det, men brokker sig så efter 1. genstart.
Problemet er det samme på alle maskiner. Men jeg skal da lige prøve at
stille lidt på jumperne, ellers må jeg spare sammen til et lidt nyere PCI.
Det skal jo kun være SCSI2.