PC brændt sammen ??
Fra : PerMand

Dato : 08-02-02 01:20

Hej Gruppe !

Jeg har følgende problem: Min PC`er, en Mycom fra Bilka som jeg har
haft i to år uden nogle problemer overhovedet, er tilsyneladende
brændt helt sammen. Den kom pludselig med en masse hurtige bip lyde,
hvorefter skærmen gik sort. Eller næsten sort for der var en masse
grønne lodrette streger på skærmen. Da der samtidig begyndte at lugte
meget brændt, fik jeg hurtigt slukket for strømmen. Og nu vil den så
overhovedet ikke starte op igen. Når jeg trykker på startknappen
starter blæseren på CPU godt nok, med det er også det eneste der sker.
Ingen bip, intet - bortset fra at den røde diode lyser konstant foran
på kabinettet.! Jeg har prøvet at bytte strømforsyningen ud med en
anden, men det løste ikke problemet. Hvor meget er ødelagt ? Er det
bundkortet, Cpu´en eller noget helt tredie. Og har Rammene og
harddisken eventuelt taget skade ?

Bundkortet er et EP-MVP4M fra Epox med onboard lyd og grafik.
Processoren er en AMD K6-2 400 Mhz med 8,7 GB harddisk og 256 Mb SD133
Ram, alt sammen i et ATX minitower.

På forhånd Mange Tak !

PerMand.

Fra : K E Nielsen

Dato : 08-02-02 07:46

Luk dog kabinettet op og kig.

Fra : PerMand

Dato : 08-02-02 13:22

"K E Nielsen" <cfp7164@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<a3vs43$2or9$1@news.cybercity.dk>...
> Luk dog kabinettet op og kig.

Det var dog et intelligent svar !!!! Jeg har selvfølgelig haft
maskinen åbnet, men umiddelbart er der ikke noget at se. Så vidt jeg
ved kan man heller ikke " se " om rammene eller hardisken er kaput !
Hvis der andre der har nogle mere konstruktive tips, er de velkomne !

PerMannd

Fra : orbital

Dato : 08-02-02 13:32

On 8 Feb 2002 04:22:22 -0800, BeckAnd@mail.tele.dk (PerMand) wrote:

> [...]
>ved kan man heller ikke " se " om rammene eller hardisken er kaput !
>Hvis der andre der har nogle mere konstruktive tips, er de velkomne !

Det, man normalt gør, er at reducere fejlkilderne. Man piller alt ud
af pc'en undtagen grafikkort, ram, cpu, floppydrev og tastatur. Så
booter man på en floppy. Kommer grafikkortet ikke med noget billede,
så prøv med et andet grafikkort. Prøv evt. med en anden
strømforsyning, anden ram. Så er vi ved at være dernede, hvor vi kan
sige, at enten cpu eller bundkort er stået af.

Hvis noget begynder at virke, så sætter man tingene i een ad gangen og
boot imellem hver, for at lokalisere en eventuelt defekt del.

mvh

John

Fra : adrian.M.

Dato : 08-02-02 13:59

hvad med at få garantoen , du har vel tegnet en forsikring som man normalt
gør.
orbital <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:82h76ukqs1sq0uqjr9h3ogqrshijlep99n@4ax.com...

Fra : Mogens

Dato : 08-02-02 22:58

"adrian.M." <lander105@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvad med at få garantoen , du har vel tegnet en forsikring som man normalt
> gør.

Det gør normale mennesker da ikke på PC'er.

Mogens