php og mysql
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 08-02-02 00:52

Hej NG
Jeg er næsten lige begyndt med php, og er kommet godt igang. Jeg har derfor
fundet ud af hvor smart det er hvis man kan finde ud af at bruge en
database, men det kan jeg ikke.
jeg har hentet phptriad hvor der også følger mysql med. men jeg fatter ikke
lige princippet i hvordan man opretter selve databasen, tabellen og det som
man vil have ind i tabellen.

Jeg håber jeg har udtrykt mig klart nok. ellers må i sige til...

________________________
Mvh. Kasper B. Rasmussen
- k.birk@email.dk
- http://kbirk.homepage.dk

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 08-02-02 02:26

> [...]
som
> man vil have ind i tabellen.
>
> Jeg håber jeg har udtrykt mig klart nok. ellers må i sige til...

Jo det synes jeg du har.
Prøv at kigge på: http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/ hvor
du eventuelt kan se nærmere på kapitel 3.
Hvis du hellere vil have alle kapitler på en side, kan du se på denne side:
http://www.mysql.com/documentation/mysql/full/
Men www.mysql.com er en god start. Søg eventuelt på mysql+tutorials i
google.com, og du får flere sider med php/mysql.

Håber det kunne hjælpe

Henrik Davidsen

Fra : Jesper Brunholm Scha~

Dato : 08-02-02 10:08

"Kasper B. Rasmussen" <k.birk@email.dk> wrote in message
> Jeg er næsten lige begyndt med php, og er kommet godt igang. Jeg har
derfor
> fundet ud af hvor smart det er hvis man kan finde ud af at bruge en
> database, men det kan jeg ikke.

Det er sagt utallige gange før, så måske har du allerede læst det: gå ind på
webcafe.dk og læs deres tutorials om emnet - de er på dansk og tager det fra
bunden

Venligst

Jesper Brunholm