ADSL
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
ostemanden 657
Fra : Kasper

Dato : 08-02-02 00:17

Hej !

Jeg ved ikke om der er andre der har spurgt om det samme før (jeg har prøvet
at tjekke gruppen uden held)
Mit problem er kort og godt.
Jeg har 512/128 BB løsning fra TDC - jeg har 2 dynamiske ip adresser og 2
computere med henholdsvis XP prof. og win98 og alt er sat sammen med en 5
ports switch!
Jeg vil gerne have mine 2 computere til at snakke sammen - dvs. fildeling og
printerdeling.
Alt dette virkede fint da jeg havde 2 x win98 installeret. Men nu kan jeg
KUN få dem til at snakke sammen via et krydset kabel og ved at lave en
intern ip og subnet. MEN det gør det altså ikke når jeg kører netværket med
de ip adresser centralen giver mig.
Jeg synes at have lagt mærke til at centralen giver mig en 80.x.x.x.x
adresse når jeg har XP installeret og en 62.x.x.x.x når win98 kører -
hvilket er tilfældet nu. Kan det passe at centralen udgiver ip og subnet
adresser efter styresystemet ?
Jeg kan godt pinge de 2 computere - det virker fint begge veje. men de kan
ikke finde hinanden når man søger efter computere osv.

Er der nogen der kan give en forklaring og MEGET gerne en løsning...

På forhånd mange tak
mvh
Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-02 00:26

Fri, 8 Feb 2002 00:16:47 +0100, skrev "Kasper" <mohn@mail.dk>:

>Jeg ved ikke om der er andre der har spurgt om det samme før (jeg har prøvet
>at tjekke gruppen uden held)

Dine spørgsmål hører hjemme i news:tele.internet.adsl eller

Der er meget bedre hjælp at hente der.

Spørgsmål om opsætning af netærk hører ikke hjemme her.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på