Slette password i BIOS... Men hvordan??
Fra : LinuxFreak

Dato : 07-02-02 23:58

Hejsa.

Har lige købt en gammel P200 af min farbror som jeg skal bruge som
router/firewall til min adsl linie.
Der er dog lige den hage at han glemte at give mig passwordet til at
starte maskinen med

Hvordan sletter man BIOS'en ?
Har prøvet at tage batteriet ud i et par min. .... uden held
Har prøvet at flytte jumper "clear bios" ... uden held
Hvorlang tid skal "Clear Bios" værer "aktiveret" inden den flyttes
tilbage og skal batteriet tages ud samtidig ?

--
Jan Jensen

Fra : Clark Kent

Dato : 08-02-02 00:11

Lad batteriet være ude et par timer.....................det plejer at hjælpe

LinuxFreak <linuxfreak__@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5c166ucturfb9i52jucm1cpnaird6m9o9j@4ax.com...

Fra : LinuxFreak

Dato : 08-02-02 01:24

On Fri, 8 Feb 2002 00:10:47 +0100, "Clark Kent" <henri@orangenet.dk>
wrote:

>Lad batteriet være ude et par timer.....................det plejer at hjælpe
Oki....

Det var dog 2 punkter på bundkortet der skulle kortsluttes og ikke en
jumper der sku' flyttes, for at resette bios.

--
Jan Jensen

Fra : René Jensen

Dato : 08-02-02 00:31

LinuxFreak wrote:
> Har lige købt en gammel P200 af min farbror som jeg skal bruge som
> router/firewall til min adsl linie.

Må man spørge hvorfor du vælger at lade en gammel PC agere som
router/firewall, når man kan købe sådan nogle sataner med switch? -De
larmer jo mindre og er sikkert også billigere i drift og ja, de fylder
skgu' ikk' så meget ... min egen hænger på væggen bag min skærm og anlæg
og lyser fint :)

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Jan Jensen

Dato : 08-02-02 11:19

René Jensen wrote:

> Må man spørge hvorfor du vælger at lade en gammel PC agere som
> router/firewall..
Ja det må du da gerne

Så har jeg nemlig muligheden for at have web- ftp- mysql- samba- m.m. på
den også..

Jeg er blevet træt af at min server som står her ved siden af larmer så
meget, så jeg vil flytte alle diske over i den nye(gamle) og sætte den i
kælderen.

--
Jan Jensen
LinuxFreak

Fra : Cleaner

Dato : 08-02-02 02:11

On Thu, 07 Feb 2002 23:58:16 +0100, LinuxFreak
<linuxfreak__@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Hvorlang tid skal "Clear Bios" værer "aktiveret" inden den flyttes
>tilbage og skal batteriet tages ud samtidig ?

Hej

Du kan hente nogle programmer der kan gøre det her:
http://www.cgsecurity.org/
Men du må selv finde ud af hvordan man gør og det er på eget ansvar!
Jeg kan dog sige så meget at hvis du går ind og sletter CMOS'en skal
du ind i BIOS'en og finde harddisken(e) manuelt.

Cleaner