Printer-spørgsmål - hjælp :-)
Fra : Kent Christensen

Dato : 07-02-02 23:38

Hej

Min gamle Seikosha OP-400 laser-printer er ved at stå af, så nu er det på
tide, at jeg får købt mig en ny, god printer. Jeg er snart ved at være træt af
at skulle støvesuge og rengøre min printer indvendigt hele tiden, for at den bare
skal kunne udskrive så nogenlunde - og så har jeg endda kun et lille udskriftsbehov.

Jeg har tænkt på at købe en inkjet-printer - pris max 2000. Efter hvad jeg har hørt,
er inkjet-printere meget pålidelige idag. Det var de ikke, da jeg købte min laser for
ca. 5-6 år siden. Der var store problemer med, at printerhovederne stoppede til m.m.
Der der vel ikke problemer med i dag, eller hva'? Jeg vil ganske enkelt ikke have en
inkjet-printer, hvis jeg vil få forstoppelses-problemer .

Efter hvad jeg ved, er HP's printer noget af det bedste og mest pålidelige, der findes
indenfor prisklassen idag. Er du enig?

Jeg udskriver vel omkring 5-10 sider om måneden i snit. Jeg vil gerne kunne udskrive
fotos i god kvalitet, men først og fremmest vil printeren blive brugt til at udskrive sort/hvid.

Hvilken printer synes du, jeg skal vælge?

På forhånd tak. Jeg bliver meget glad, hvid du kan/vil hjælpe mig .

Vh
Kent

Fra : Mogens

Dato : 08-02-02 00:20

On Thu, 7 Feb 2002 23:37:48 +0100, "Kent Christensen" <Jacko@pc.dk>
wrote:

> [...]
>Der der vel ikke problemer med i dag, eller hva'? Jeg vil ganske enkelt ikke have en
>inkjet-printer, hvis jeg vil få forstoppelses-problemer .

For 10 år siden var inkjet printere ret upålidelige, men da ikke for
en 5-6 år siden. Jeg købte en HP 850 for en 6-7 år siden og den
har aldrig svigtet. Den virker stadig upåklageligt.

>Efter hvad jeg ved, er HP's printer noget af det bedste og mest pålidelige, der findes
>indenfor prisklassen idag. Er du enig?

Jeps. 100%

> [...]
>fotos i god kvalitet, men først og fremmest vil printeren blive brugt til at udskrive sort/hvid.
>
>Hvilken printer synes du, jeg skal vælge?

En HP printer i 900 serien. 930, 950, 970 alt afhængig
af prisen. De printer stort set lige godt. Det er mest hastigheden
der er til forskel. Med et så lille udskriftbehov som dit ville jeg
nok vælge den billigste af dem. Den koster vist omkring de 900,-

Mvh Mogens

Fra : Kent Christensen

Dato : 08-02-02 17:04

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:1l266ugu2orj7c00dl7ns35douosvko89e@4ax.com...
> [...]
> en 5-6 år siden. Jeg købte en HP 850 for en 6-7 år siden og den
> har aldrig svigtet. Den virker stadig upåklageligt.

Nå, måske ikke alle injet-printere så. For 5-6 år siden havde jeg en Olivetti Inkjet,
og den var et pragteksemplar på en yderst upålidelig printer. Dyserne stoppede til
hele tiden - det var noget værre skidt.

> Jeps. 100%

Guddy

> [...]
> der er til forskel. Med et så lille udskriftbehov som dit ville jeg
> nok vælge den billigste af dem. Den koster vist omkring de 900,-

Jeg vil nu nok købe en af de dyrere, og det er rent faktisk printere fra 900-serien,
jeg overvejer mest.

Har du aldrig haft problemer med tilstopning af dyserne i printerhovedet? Der kan
godt gå en måned, uden at jeg udskriver noget - kan der være et problem med mhst.
tilstopning af printerhovedet?

Tak for dit svar.

Vh
Kent

Fra : Mogens

Dato : 08-02-02 20:08

On Fri, 8 Feb 2002 17:04:16 +0100, "Kent Christensen" <Jacko@pc.dk>
wrote:

>Nå, måske ikke alle injet-printere så. For 5-6 år siden havde jeg en Olivetti Inkjet,
>og den var et pragteksemplar på en yderst upålidelig printer.

OK, jeg kender ikke Olivetti's modeller. Kun diverse HP printer og
så Canon printere som vi bruger på mit arbejde.

>Har du aldrig haft problemer med tilstopning af dyserne i printerhovedet?

Vi har 3 forskellige HP printere i huset ( 690, 710 og 850 ) og
de eneste gange en farvepatron har drillet, har været når jeg
har forsøgt at genopfylde en kulørt patron der var tom.
Til gengæld har jeg aldrig haft problemer med at fylde sort
blæk på nogen af dem, så der sparer vi mange penge.

>Der kan godt gå en måned, uden at jeg udskriver noget - kan der være et
>problem med mhst. tilstopning af printerhovedet?

Der går ofte både 1 og 2 måneder imellem jeg skriver noget
og det har aldrig givet problemer.

>Tak for dit svar.

Velbekomme

Mvh Mogens

Fra : Kent Christensen

Dato : 09-02-02 18:47

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:r5886u0qjfu9ni9v7pjv1fbjv2q0kho2gh@4ax.com...

UDDRAG:

> [...]
> blæk på nogen af dem, så der sparer vi mange penge.

> Der går ofte både 1 og 2 måneder imellem jeg skriver noget

Hej igen Mogens

Hvis det endelig skulle gå så galt, at printerhovedet stopper til, så kan
problemet vel løses med lidt sprit på en klud? Det ville vel også løse
problemet at udskifte patronen, for printerhovedet og patronen er vel
integreret, eller hva'? . Det var de i hvertfald i Olivetti-skod-printeren.

Jeg har meget kig på en HP Deskjet 980cxi. Den er lækker .

Vh
Kent

Fra : Mogens

Dato : 09-02-02 20:02

On Sat, 9 Feb 2002 18:47:13 +0100, "Kent Christensen" <Jacko@pc.dk>
wrote:

>Hvis det endelig skulle gå så galt, at printerhovedet stopper til, så kan
>problemet vel løses med lidt sprit på en klud?

Jeg plejer at placere patronen på et stykke vådt køkkenrulle
i en time eller to. Det virker ca hver anden gang.

>Det ville vel også løse problemet at udskifte patronen, for printerhovedet
>og patronen er vel integreret, eller hva'?

Ja, det er korrekt.

>Jeg har meget kig på en HP Deskjet 980cxi. Den er lækker .

Ja, den ville jeg også gerne have fingrene i.

Mvh Mogens

Fra : Kent Christensen

Dato : 09-02-02 23:46

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:c9sa6uc36qlj1k26btfjb4h91v0ka9ld3j@4ax.com...

UDSNIT:

> Ja, den ville jeg også gerne have fingrene i.

Jeg har søgt på www.pricerunner.dk , og hos Electric City kan man få en
980cxi til 1.997,00 kr - og hos Fredgaard er prisen 1.999,00 kr. Det dyreste
sted er Video & Data-gruppen med en pris på 2.599,00. Altså en prisforskel
på 600 kr! .

Det kan virkelig betale sig at se sig godt for.

Vh
Kent

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-02-02 12:07

wrote:

> [...]
>problemet at udskifte patronen, for printerhovedet og patronen er vel
>integreret, eller hva'? . Det var de i hvertfald i Olivetti-skod-printeren.

Det er vist kun på Epson at printhovedet sidder fast i printeren, alle
andre kan det skiftes sammen med en ny blækpatron.

På de Canon jeg har set kan blækpatronerne skiftes uden at skifte
printerhovedet hver gang.

Kurt Brixen

Fra : René Jensen

Dato : 08-02-02 00:52

Kent Christensen wrote:
> [...]
> skal kunne udskrive så nogenlunde - og så har jeg endda kun et lille udskriftsbehov.

Åh ja, det vækker minder frem ... min gamle 9-nåls printer til
brødkassen :*)

> [...]
> Der der vel ikke problemer med i dag, eller hva'? Jeg vil ganske enkelt ikke have en
> inkjet-printer, hvis jeg vil få forstoppelses-problemer .

Forstoppelses-problemer er der stadig med inkjet printer ... men selvf.
sker det kun når man ikke har brugt printeren i længere tid -- læs en
måned -- så bruger man ikke printeren i længere perioder, f.eks. under
ferie, så kan det være en god idé at tage blækpatronen ud af printeren.
Jeg ved ikke med de moderne inkjet printer, men min gamle HP DeskJet
500C havde en lille plastik kasse, hvor man kunne stille sine
blækpatroner hen så de ikke udtørede.

> Efter hvad jeg ved, er HP's printer noget af det bedste og mest pålidelige, der findes
> indenfor prisklassen idag. Er du enig?

Det skal nok passe...

> [...]
> fotos i god kvalitet, men først og fremmest vil printeren blive brugt til at udskrive sort/hvid.
>
> Hvilken printer synes du, jeg skal vælge?

Da jeg købte min HP inkjet printer i sin tid var det også med henblik på
at kunne printe farver ud ... men som tiden gik, fandt jeg rent faktisk
ud af at jeg alligevel ikke brugte farverne særligt meget. Skulle jeg ud
og investere i en ny printer i dag, så ville jeg gå efter en 600+ dpi
laser, for det er så lidt jeg bruger farverne, at jeg hellere vil have
en laser printer med god print-kvalitet. Men indtil videre slider jeg
lidt på min fars HP DeskJet 840C printer *weee*

Og ja, for ca. 2000 kr. kan du få en god laser fra Minolta eller
Brother.

> På forhånd tak. Jeg bliver meget glad, hvid du kan/vil hjælpe mig .

.... håber du er glad nu :)

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"