serverside variabler
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 07-02-02 21:01

Jeg har sådan set rimelig styr på PHP / MySQL, men hvordan kan data sendes
til / fra Flash

f.eks. med loadVariablesNum ?

Bo Rattenborg

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 07-02-02 22:29

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> Jeg har sådan set rimelig styr på PHP / MySQL, men hvordan kan data sendes
> til / fra Flash
>
> f.eks. med loadVariablesNum ?

Ja, det er en mulighed at bruge loadVariablesNum både til at sende og
modtage.
Når du sender kan du enten gøre brug af POST eller GET funktionen, og
requeste dine variable i PHP'en som normalt. Når du loader eksterne
variable, skal du være opmærksom på at det tager lidt tid før alle variable
er loaded. Derfor er det en god idé at køre et loop og tjekke op på om alle
data er hentet.

Se i øvrigt et eksempel på en mailform fra Flash til PHP
http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=134

Mvh/M!chael

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-02-02 23:23

On Thu, 7 Feb 2002 21:01:13 +0100, "Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no
spam]mail.dk> wrote:

>Jeg har sådan set rimelig styr på PHP / MySQL, men hvordan kan data sendes
>til / fra Flash

I Flash angiver man en URL til den side, der skal kontaktes. Ydermere
angiver man så, om variable skal GET'es, POST'es, eller ej sendes med.
Såfremt, GET eller POST er valgt, sendes _alle_ af Flash' variable
med.

Outputtet af det script skal være en helt almindelig querystring.
Flash vil så æde det scripts variable, næsten på samme måde som fx PHP
æder det. Dvs. dit PHP-script skal eksempelvis blot outputte:

name=Peter%20Brodersen&city=Vanl%F8se

I den forbindelse er PHP-funktionen rawurlencode() i øvrigt rar.

Flash æder så name og city ind uden videre som variable. Såre simpelt.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 08-02-02 01:13

> [...]
> angiver man så, om variable skal GET'es, POST'es, eller ej sendes med.
> Såfremt, GET eller POST er valgt, sendes _alle_ af Flash' variable

ok den del har jeg fat i nu.

> [...]
>
> name=Peter%20Brodersen&city=Vanl%F8se
>
> I den forbindelse er PHP-funktionen rawurlencode() i øvrigt rar.

hvis nu jeg har en url der er loadVariablesNum
("getLastName.phtml?firstName=hans", _root);

hvordan ville du så strikke getLastName sammen ?

bare ganske simpel...

if($firstName=hans) $lastName = 'Jensen';

header( et eller andet) ?

$data = 'lastName='.$lastName;

print $data;

?

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 09-02-02 22:42

fandt selv ud af det - ret enkelt egentlig

Bo