fra int til Acii
Fra : Nyberg

Dato : 07-02-02 20:15

Hvordan kan man konverter en int til ACII kode

eks 70 til f
jeg har prøvet med sprintf:sprintf(x,"%d",c); men det virker ikke

MVH

rené

Fra : Peder Skyt, Z=nospam

Dato : 07-02-02 22:24

On Thu, 7 Feb 2002 20:14:39 +0100, "Nyberg" <Nyberg@T-Online.de>
wrote:

>Hvordan kan man konverter en int til ACII kode

Hvad siger din printf-manualside om "%c"?
Bemærk også hvad fget() returnerer.

If all else fails: RTFM

Fra : Nyberg

Dato : 08-02-02 17:53

det var en mulighed men jeg kalde det med

strcpy(x,(char*)y);

MVH

René

Peder Skyt, Z=nospam <pesky@pc.dkZ> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ekr56ucugu46daeomt1ncp6792gdpuse7u@4ax.com...

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 08-02-02 22:16

[ Nyberg@t-online.de ]

> det var en mulighed men jeg kalde det med
>
> strcpy(x,(char*)y);

Hva er det du holder på med?

C har i utgangspunktet ingen type for å representere _tegn_. Det
nærmeste man kommer er tall.

Dersom implementasjonen din legger seg på ISO-8859-1 (eller ASCII), så
vil faktisk

int c = 65;

variabelen c inneholde tegnet 'A' og du ikke trenger å gjøre noe annet
enn å skrive verdien ut/legge den i en char array.

Dersom implementasjonen din ikke bygger på ASCII (det forekommer, dog
ikke fullt så ofte), så er det litt værre: da må du definere en
funksjon som bringer over implementasjonens tegnesett til ASCII. Den
funksjonen kan realiseres på flere måter, men det enkleste er vel en
tabell.

Hvilket konkret problem forøker du å løse?

ivr
--
The C language combines all the power of assembly language with all
the ease-of-use of assembly language.

Fra : Wyrlex

Dato : 09-02-02 20:18

Hejsa jeg har lige lavet en i Borland C++ Builder 5.0

int bogstav;
bogstav=StrToInt(Edit1->Text);
Edit2->Text=char (bogstav);

eller den anden vej:

String bogstav;
bogstav=Edit1->Text;
Edit2->Text=int (bogstav[1]);

er testet og virker.

hvis du ikke kender til Builder kan du bare udskifte Edit1->Text med CIN og
Edit2->Text med COUT

håber det var det som du mangler :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-02-02 11:39

Wyrlex skrev:

>Hejsa jeg har lige lavet en i Borland C++ Builder 5.0

Der er ikke noget der skal konverteres. Se Igors svar.

--
Bertel

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 09-02-02 13:45

Hejsa.

"Wyrlex" <wyrlex@partykalender.dk> wrote in message
> Hejsa jeg har lige lavet en i Borland C++ Builder 5.0
>
> int bogstav;
> bogstav=StrToInt(Edit1->Text);
> Edit2->Text=char (bogstav);
>
> eller den anden vej:
>
> String bogstav;
> bogstav=Edit1->Text;
> Edit2->Text=int (bogstav[1]);
>
> er testet og virker.
>
> hvis du ikke kender til Builder kan du bare udskifte Edit1->Text med CIN
og
> Edit2->Text med COUT

Det vil da næppe virke.
Det hedder vist std::cin og std::cout og du kan ikke assigne til dem...

og hvis man ikke kender til builder, så vil man helt sikkert også undre sig
over hvad typen af Edit1->Text er..
jeg forestiller mig den indeholder Borlands egen streng-type...
hvilket leder os til StrToInt, som jeg heller ikke mener er en del af
hverken C eller C++, men sikkert endnu
en del af borlands eget C++ bibliotek?

mvh Jonas