Læse XML fil på anden server?
Fra : Jacob Klinck Pederse~

Dato : 07-02-02 20:17

Hej hej
Jeg sidder her og leger lidt med min hovedopgave og jeg er stødt ind i et
problem.
Jeg har en IIS server hvor der kører en ASP side. Denne side skal kalde en
Java Servlet, som kører på en Tomcat server. Tomcat serveren danner et XML
dokument ud fra et database opslag. Alt dette er som det skal være, men, når
jeg sender XML dokumentet tilbage til IIS serveren, skal det ikke vises i en
browser, men jeg skal bruge de data, som ligger i XML dokumentet. Hvordan
"griber" jeg XML dokumentet i ASP siden og trækker de data ud, som jeg gerne
vil vise?
Det skal lige siges, at jeg er nybegynder inden for ASP.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Jacob Pedersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-02-02 09:27

"Jacob Klinck Pedersen" <jacob.helle@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg sidder her og leger lidt med min hovedopgave og jeg er stødt ind i et
> problem.

Hovedopgave hvor?

> [...]
> browser, men jeg skal bruge de data, som ligger i XML dokumentet. Hvordan
> "griber" jeg XML dokumentet i ASP siden og trækker de data ud, som jeg

Prøv at kigge her:
<http://www.asp101.com/samples/viewasp.asp?file=winhttp5%2Easp> du kan hente
filen med winhttp og derefter lagre den i dilesystemobjectet og bruge
dataene.

--
Jakob Andersen

Fra : stig hausberg

Dato : 08-02-02 12:20

> [...]
> browser, men jeg skal bruge de data, som ligger i XML dokumentet. Hvordan
> "griber" jeg XML dokumentet i ASP siden og trækker de data ud, som jeg

Hvis du skal bruke filen fra tomcat serveren og den har http adgang(jeg vet
ikke hva tomcat er), kan du bruk xmlHttp for å laste den i dom`en til ms på
serverside IIS

ex:

Set oXmlDoc = server.createObject("MSXML2.DomDocument")
oXmlDoc.async = false

Set oXMLHTTP = Server.CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
oXMLHTTP.Open "GET", "http://mypath/mydoc", False
'æøå
oXMLHTTP.setRequestHeader "Content-Type", "text/xml;
charset=iso-8859-1"
oXMLHTTP.Send
oXmlDoc.loadXml(oXMLHTTP.responseText)

Fra : Fischer

Dato : 19-03-02 16:10

> [...]
> oXMLHTTP.Open "GET", "http://mypath/mydoc", False
> 'æøå
> oXMLHTTP.setRequestHeader "Content-Type", "text/xml;

Jeg vil gerne vide hvordan man så herefter får dataene skrevet ud på sin
hjemmeside.

:) Klaus Fischer

http://www.kandu.dk/