Hestesko.
Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-02-02 19:58

Hej!

Jeg skulle spørge fra en veninde, om det vil hjælpe at give en
hest sko på hvis den snubler når man rider.
Jeg mener ikke selv at det vil hjælpe, men jeg tænkte om der er
nogen derude der har en anden mening, så skriv endelig!!!

Venlig hilsen Nina :0)

Fra : Richard Nybo

Dato : 07-02-02 22:52

Hej Nina!
Jeg har selv en hest der snubler når vi er ude og ride! Her fornylig havde
jeg så smed til ham, en anden smed end jeg plejer at bruge, og jeg fortalte
ham det. Ja, siger han så, det kan jeg da godt forstå, for han går skævt på
sine hove. Aha! Så fik han forsko på og slut med snubleriet! Så det kan
hjælpe. Men spørg smeden næste gang han kommer. De er (som regel) meget
kompetente mennesker.

K.H. camilla

Fra : Birgitte Lauge Eggel~

Dato : 08-02-02 07:04

"Nina Svanholm" <stoltze@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg skulle spørge fra en veninde, om det vil hjælpe at give en
> hest sko på hvis den snubler når man rider.

Det kan hjælpe, at du giver hesten sko på, men du bør nok også konsultere en
dyrlæge, da der kan være andre grunde til, at hesten snubler. Måske har den
"Mauke" (du må undskylde, men ved faktisk ikke, hvad det hedder på dansk),
så har hesten blot brug for hvile.
Når en hest får sko på, bevirker det også, at der kommer mere "vægt" på
fortil, så hesten automatisk løfter benene mere.
Hilsen
Birgitte

Fra : Nina Svanholm

Dato : 10-02-02 21:10

Hej!

Tusind tak for hjælpen, som er givet videre.

Jeg havde ikke selv tænkt i de baner, så det er rart med lidt
andre meninger og anden viden!

Venlig hilsen Nina :0)

Fra : Gunnar Hansen

Dato : 02-03-02 10:15