Henter flere værdier fra url'en?
Fra : Dagree

Dato : 07-02-02 19:01

Jeg har et rimelig indviklet problem:

Jeg bruger javascript til, at hente en php-side sådan her:
<script src='side.php'></script>

Det virker fint, men nu skal jeg til at hente nogle værdier fra
url'en med ?-tegnet.

Jeg kan godt få det til at virke med en enkelt værdi sådan her:

<script language='javascript'>
var var = ""; // default
var pars = document.URL.split("?");
if ( pars.length > 1 ) {
pars = pars[1].split("=");
if ( pars[0] == 'var' ) var = pars[1];
}
document.write( "<sc"+"ript src='side?var=" +var
+"'></sc"+"ript>" );
</script>

Det virker også fint, men nu skal jeg til, at hente hele tre
værdier der er delt med ? og &-tegnene. Jeg har altså en side,
der hedder test.htm?var1=en&var2=to&var3=tre, den skal så hente
filen side.php?var1=en&var2=to&var3=tre.

Hvordan gør jeg det?

Jeg håber, at spørgsmålet var til at forstå, ellers så sig
endelig til.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 08-02-02 10:13

Dagree wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> ....nu skal jeg til at hente nogle værdier fra
> url'en med ?-tegnet.
>
> [...]
> Hvordan gør jeg det?

Måske du kan lade dig inspirere af nedenstående script...

<script language="javascript">
var pars = document.URL.split("?");
if ( pars.length > 1 ) {
pars = pars[1].split("&");
for(i=0;i<pars.length;i++){
valPair = pars[i].split("=")
document.writeln(valPair[0] + " = " + valPair[1] + '<br>')
}
}

Hvis du lægger script ind i en side og kalder den med
test.htm?var1=en&var2=to&var3=tre vil du får flg. udskrift...

var1 = en
var2 = to
var3 = tre

mvh.
Carsten

Fra : Dagree

Dato : 08-02-02 16:07

> [...]
>

> Hvis du lægger script ind i en side og kalder den med
> test.htm?var1=en&var2=to&var3=tre vil du får flg. udskrift...

Takker...