AMD vs Intel
Fra : Kim Hansen

Dato : 07-02-02 17:30

Hej!!

Er det rigtigt at Intels P4 1800Mhz CPU ikke bliver nær så varm som AMD's
1800XP ? og er der et sted jeg kan checke det?
Jeg har en arbejds PC som skal køre stabilt min.10 timer om dagen under mit
arbejde og den skal helst larme så lidt som mulig så ekstra kølere og åbent
kabinet er ikke lige sagen, vil det rigtige valg for mig ikke være at købe
Intel P4 ?

Mvh. Kim Hansen

Fra : Thomas Bowers

Dato : 07-02-02 18:25

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> wrote in message
> [...]
åbent
> kabinet er ikke lige sagen, vil det rigtige valg for mig ikke være at købe

Det er faktisk lige omvendt -> xp1800+ afgiver mindre varme end P4 1,8 ghz
(og xp1800+ er endda en del hurtigere end P4 1,8ghz)

P4 1,8 ghz bruger i snit 70W (max. ca.90W) hvor XP1800+ bruger omkring 59W
(max.68W).
Eftersom cpu'erne ikke afgiver så meget lys , må det antages at 99,9 %
afgives som varme !

Dog er de nye P4 Northwood cpu'er (0,13 micron teknologi) lidt bedre -> ca.
50W i snit for en 1,8 ghz.
Men mon ikke AMD's 0,13 micron cpu'er vil slå Intel igen, når de kommer
markedet ?

link: -> http://users.erols.com/chare/elec.htm

Hilsen Thomas

Fra : Sadat

Dato : 07-02-02 22:24

"Thomas Bowers" <BowersNOSPAM@ostervold.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (max.68W).
> Eftersom cpu'erne ikke afgiver så meget lys , må det antages at 99,9 %

Det er korrekt, der har været flere artikler om det og Intel har være pisse
sure fordi at man samlignede AMD's PR moddeller mod Intel's clockfrekvenser.
Men jeg ser det kun som en fair sammenligning.

Så en XP 1800+ vil du kun blive rigtig glad for.

--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk

- The good turn bad, and the bad die young

Fra : Jesper Krogh

Dato : 08-02-02 08:11

In article <3c62f0fd$0$228$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Sadat wrote:
> [...]
> Men jeg ser det kun som en fair sammenligning.
> Så en XP 1800+ vil du kun blive rigtig glad for.

Nu sidder jeg med en halvgammel Duron 700 ( ej overclocket ). Vil
XP1800+ også afgive mindre varme end den?

Min kasse er ved at blive kvalt i enten blæserstøj eller varme.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Thomas Bowers

Dato : 08-02-02 08:28

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> wrote in message

> [...]
> XP1800+ også afgive mindre varme end den?
>
> Min kasse er ved at blive kvalt i enten blæserstøj eller varme.

Når du siger ½-gammel, så gætter jeg på du sidder med en 1,6 Vcore version.
Den bruger 27-30W og en XP1800+ bruger det dobbelte ! Så med en XP1800+
afgives altså dobbelt så meget varme.

Hilsen Thomas

Fra : Freeloader

Dato : 07-02-02 18:48

> [...]
åbent
> kabinet er ikke lige sagen, vil det rigtige valg for mig ikke være at købe

Man kan også få meget stille kølere til amd, der koster meget mindre end
forskellen på amd og intel

Fra : Esben

Dato : 07-02-02 23:12

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
åbent
> kabinet er ikke lige sagen, vil det rigtige valg for mig ikke være at købe

Vi har en hp vectra P4 1,5 Ghz på mit arbejde der næsten ikke siger en lyd.
Jeg har ihvertfald aldrig hørt et hjemmesamlet system sige så lidt uden at
det var tweaket langt ud i skoven.

--
Esben

Fra : Thf

Dato : 08-02-02 17:13

>Vi har en hp vectra P4 1,5 Ghz på mit arbejde der næsten ikke siger en lyd.
>Jeg har ihvertfald aldrig hørt et hjemmesamlet system sige så lidt uden at
>det var tweaket langt ud i skoven.
Dette gælder også for vores nye P4 1.7ghz Compaq modeler, på et lukket
kontor fra sølle 40 cm afstand, kan jeg ikke høre om maskinen er tændt
ellers slukket, i modsat til min private P4, den kan godt høres, men jeg er
sikker på at det nok mere er min Gforce blæser og mit Aopen psu blæser der
larmer.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Esben

Dato : 09-02-02 02:36

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> sikker på at det nok mere er min Gforce blæser og mit Aopen psu blæser der

Ja ok - hvordan lyder in-a-box køleren til P4 egentlig? Hvor mange
omdrejninger kører den med?

--
Esben

Fra : Thf

Dato : 09-02-02 17:55

>"Thf" <tommy_friis@mail.dk> skrev i en meddelelse

>er
>
>Ja ok - hvordan lyder in-a-box køleren til P4 egentlig? Hvor mange
>omdrejninger kører den med?

Det kommer jeg lige tilbage til senere, er ved at installerer Win2000pro.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S