min klodsede killing :-) noget af en forsk~
Fra : Anita Christensen

Dato : 07-02-02 15:01

Pyyyyh ... sikke et døgn! Igår opdagede vi at Jumpy, som vi kun har haft i
lidt over 2 uger, ikke ville støtte ordentligt på venstre forben. Han er en
hyperaktiv lille misling så det er ikke godt at vide hvor han lige har
fejlbedømt sin evne til at hoppe og er landet forkert. Men da han ellers
virkede frisk og spiste normalt og hoppede rundt som en 3-benet bjergged så
ville vi se tiden an til idag og se om det var blevet bedre. Det var det
ikke

Så måtte vi jo forholde os til muligheden af at der kunne være noget brækket
og tog turen til dyrlægen hvor lillemissen blev undersøgt og mærket på og
røntgenfotograferet, så vi kunne finde ud af hvad der var galt. Heldigvis
var der på røntgenbillederne ikke noget brud at se *pyyyh* så nu skal vi så
"bare" holde ham så meget i ro så muligt så benet kan komme sig.

Er der nogen der har gode råd om hvordan man holder en lille sæk lopper som
ham i nogenlunde ro? Lige nu er det ikke så stort et problem idet han ligger
og sover og hviler ud ovenpå turen til dyrlægen (det var hårdt og selvom han
forsøgte så fik han vist ikke sat klørerne i dyrlægen , men som jeg
kender ham så holder det nok ikke længe

Mange hilsner
Anita (og Jumpy som snorker)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-02-02 02:20

Anita Christensen wrote:

> [...]
> og sover og hviler ud ovenpå turen til dyrlægen (det var hårdt og selvom han
> forsøgte så fik han vist ikke sat klørerne i dyrlægen , men som jeg

Hej Anita

Da Donna var ca. 14 uger lavede hun samme nummer. D.v.s. at pludselig
kom mislingen haltende - hvad hun havde lavet er ikke godt at vide. Hun
humpede også meget dagen efter, så hun blev undersøgt. Hun havde
forstuvet sit ene "håndled" og var godt øm. Vi fik bare at vide, at det
burde gå i sig selv i løbet af en uges tid, ellers skulle vi komme igen.
Det gik heldigvis over i løbet af den uge. Jeg fik ikke besked på at
holde hende i ro - det ville også have været svært, en 14 ugers siameser
er _yderst_ aktiv Så jeg har ingen gode råd. Vil bare ønske god
bedring med missebarnet

Mange hilsner fra Ann R, Donna og Ditte

Fra : Anita Christensen

Dato : 08-02-02 11:22

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message

[...]

Hej Ann

Lillemissen har det klart bedre idag Han går godtnok lettere usikkert,
men han støtter på benet igen! Han er stadig noget splattet, men nu blev han
også vaccineret igår og det bliver de jo ofte lidt trætte af. Men primært
brokker han sig over ikke at kunne være lige så aktiv som han plejer Tør
næsten slet ikke tænke på hvis andre racer er væsentlig mere aktive end han
er *G* Aii seriøst så glæder vi os til at Jumpy bliver sit eget bøllede selv
igen

Mange hilsner til dig og misserne
Anita (og Jumpy der trøster Donna med at det er ok at være lidt klodset som
killing når man bliver så elegant som voksen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-02-02 14:04

Anita Christensen wrote:

> [...]
> Anita (og Jumpy der trøster Donna med at det er ok at være lidt klodset som
> killing når man bliver så elegant som voksen

Åh, det var godt at høre!
Donna takker for roserne og sender et slik i panden til lillemanden, men
påpeger at hun sandelig ikke var klodset - hun var bare til tider lidt -
hm - overambitiøs...
Som 13 uger gammel sad hun på stuedøren - altså ovenpå døren - første
gang, og gav hendes nye mor et chok. Den bette pusling - og så _helt_
deroppe! Siden er man jo blevet lidt mere hærdet Da hun var ca. 1 år
havde hun en periode, hvor hun sprang fra toppen af et kradsetræ på ca 1
meters højde tværs over døråbningen op på døren. Altså ca. 1 meter frem
og 1 1/2 meter op i samme flyvespring. Det imponerede altid gæster meget
(det var før hun åbenbart endeligt besluttede at hun ikke gad gæster
og børn). Ditte derimod - hun kan godt, men hun er altså en lille
forsigtig mus. Hun tør ikke rigtig...

Mange hilsner fra Ann R, Donna og Ditte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-02-02 18:42

Hej Anita - og klodsmajoren

Godt at høre, at han har det bedre i dag - og bare rolig, han bliver tids
nok sit gamle bøllede jeg igen, så I slipper for at høre på brokket Og
de andre katte må da nyde pausen, hva´?

"Splattet" er garanteret pga. vaccinationen - det er helt typisk at
killinger bliver _meget_ trætte efter et skud - det er sikkert forsvundet
helt her til aften.

Men ihvertfald fortsat god bedring til Lillemanden!

Vi snaks,
Camilla