A7M266-D BOOT ???
Fra : Buceta

Dato : 07-02-02 14:30

Heyy alle,

Jeg har købt A7M266-D, med 2x Athlon MP 1800 cpu.

Jeg kan simpelthen ikke få den til at sende signal igennem til Skærm,
hverken gennem AGP eller PCI.

Jeg kører på en AOPEN HQ08 kabinet... 350 watt.
Er problemet at den ikke leverer nok strøm??

Hvad kan der være galt ???

Mvh

Buceta

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-02-02 14:45

"Buceta" <marcus.tempte@brio.dk> wrote in message
> Heyy alle,
> Jeg har købt A7M266-D, med 2x Athlon MP 1800 cpu.

Mmmmmm....

> Jeg kan simpelthen ikke få den til at sende signal igennem til Skærm,
> hverken gennem AGP eller PCI.
>
> Jeg kører på en AOPEN HQ08 kabinet... 350 watt.
> Er problemet at den ikke leverer nok strøm??

Måske... prøv og la' den køre med kun en CPU. Så trækker den da ikke nær så
mange amperer.
Kommer der nogle bip fra bundkortet når du starter? Prøv at tjekke alle
stik, kabler, jumpere og kort igennem igen (igen?) Prøv evt med en anden
skærm. Måske er den nuværende stået af.

- Lars

Fra : Buceta

Dato : 07-02-02 15:01

Har checket alle settings og kabler. Har også prøvet med flere skærme og
uden diske og drev. Den giver intet beep.

er motherboardet futtet af ???

Marcus

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 07-02-02 17:43

> Har checket alle settings og kabler. Har også prøvet med flere skærme og
> uden diske og drev. Den giver intet beep.
>
> er motherboardet futtet af ???

Det tror jeg ikke. Jeg havde præcis samme problem med min A7M266-D dog med
to Athlon XP 1800+.
På det pågældende tidspunkt havde jeg dog ikke fået mit eget kabinet endnu,
men lånte en kammerats helt nye Noise Control med 350 Watt
kvalitetsstrømforsyning i (den havde i hvert fald været dyr).

Da jeg fik mit eget kabinet med 430 Watt strømforsyning startede den som en
mis.

Hvis jeg var dig ville jeg overveje at få et helt nyt kabinet, jeg tror ikke
der er tilstrækkelig med køling i dit HQ08.
Jeg havde selv startet med et Noise Control med ekstrablæsere, men
computeren blev bare varmere og varmere indtil den døde.
Nu har jeg et Lian Li, og det kan holde kabinettemperaturen nede på 31 og
CPU'erne nede på 54 (i skrivende stund med 2*SETI på fuld knald) (Før var
det 49 og 66 når den døde).

Bjørn

Fra : Buceta

Dato : 07-02-02 17:48

Ja jeg har bestilt en 400 Watts PSU, vil den kunne trække det ??

Marcus

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 09-02-02 15:32

> Ja jeg har bestilt en 400 Watts PSU, vil den kunne trække det ??

Det ville jeg tro. Det kommer jo lidt an på hvad du ellers har i.

Bjørn