ProAccess ADSL fra TDC
Fra : Jacob Samsø

Dato : 07-02-02 13:26

Hejsa

Er der nogen der ved hvilke porte der er åben i TDC's Proaccess ADSL og
hvilken router de p.t. bruger.

Jeg skal bruge den til at at lave VPN igennem (IPSEC).

Mvh.

Jacob

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-02-02 09:44

> Er der nogen der ved hvilke porte der er åben i TDC's Proaccess ADSL og
> hvilken router de p.t. bruger.

Da TDC tager 1000kr for enhver ædring af konfigurationen valgte vi at sætte
deres router direkte på lageret og istedet sætte en Zywall10 på. Den kan vi
selv konfigurer som vi vil.

Det har dog den ulempe at en dag hvor forbindelsen var væk, kunne vi ikke få
support før vi havde tilsluttet "deres" router. Efter 4-5 timer og en
ombytning af "filter-boksen" fandt TDC support ud af at centralen havde
været fejlmeldt hele dagen ...

/A

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-02 17:08

Den Fri, 8 Feb 2002 09:43:35 +0100 skrev Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\):

> [...]
>support før vi havde tilsluttet "deres" router. Efter 4-5 timer og en
>ombytning af "filter-boksen" fandt TDC support ud af at centralen havde

Er der nogen der ved om de opdager, hvis man selv ændrer konfigurationen
(fx. ved at downloade manualen, og slå op under "Help, I forgot my
password")?

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Rene

Dato : 11-02-02 10:02

Jacob Samsø <nospam_JS@danfoss.dk> wrote in

> Hejsa
>
> Er der nogen der ved hvilke porte der er åben i TDC's Proaccess ADSL og
> hvilken router de p.t. bruger.

Hvis de stadig leveres som da jeg fik pro@ccess for over et år siden, er
det kun portene 21, 25, 53 og 80 der er åbne. 21 og 53 routes til
192.168.1.4. 80 routes til 192.168.1.3. 25 routes vidst nok til
192.168.1.5. Er dog ikke sikker på den sidste, da jeg ikke selv bruger 25.

Mvh. René