VHF - USA
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-02-02 01:28

Hej gruppe

Jeg var inde at søge VHF andre steder, check lige dette link

http://us.binnacle.com/online/product.asp?dept%5Fid=14130&pf%5Fid=28152

Så vidt jeg kan se, kan man i United bluf få en VHF med DSC for 226USD med
en kurs på ca. 8,5 Dkr er det ca. 2000Dkr. + fragt.

Burde da være problmer i det at købe over there? eller hvilke problemer
løber man ind i?

De bedste hilsner
Jan Rasmussen

Fra : Hans

Dato : 07-02-02 12:47

Ja du løber ind i told og moms.
Det bliver 42 % oveni.
Hans..

Fra : Peder Jensen

Dato : 07-02-02 13:06

Der til kommer Dansk told og moms.
Hilsen
Peder

Fra : Ivar Holm

Dato : 07-02-02 14:10

Du skal være opmærksom på frekvenserne. Hvis jeg ikke husker meget forkert,
så er der forskel på kanalerne i Europa og i USA.

Det kan selvfølgelig være, at den indeholder begge dele. Så mangler du kun,
at Telestyrelsen tildeler den en godkendelse.

Ivar Holm

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-02-02 16:11

Hmm... nå det var måske alligevel ikke nogen god idé... man bliver vel ofte
forblændet at de billige priser rundt om i verden... *GG*
Endelig koster det jo også 343kr årligt blot at have den installeret...
hvilket jo også er en slags penge...

De bedste hilsner
Jan Rasmussen

Ivar Holm <iwholm@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c627c24$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 07-02-02 17:43

> Hmm... nå det var måske alligevel ikke nogen god idé... man bliver vel
ofte
> forblændet at de billige priser rundt om i verden... *GG*

Kanalerna behöver du nog inte oroa dig så mycket för. De flesta (alla?)
VHFer som säljs i USA har både nationell och internationell kanalplan
(amerikanerna skall ju kunna använda den när de seglar över med sin båt).
Möjligtvis kan du bli tvungen att ställa om den till internationellt läge
när du slår på den. Sedan har du problemet med ev. godkännande.

Fra : Hans Michael Munkstr~

Dato : 10-02-02 16:05

Jeg har lige bestilt mig en VHF fra USA - en ICOM M-402 med DSC og hele
svinerriet
Jeg har før bestilt maritimt elektronik i USA - og jeg er så heldig at kende
en dansker overthere
der tager tingene med hjem til mig når han er på besøg i DK.
Derved sparer man jo på den uhyggelige moms og told.
Jeg har også allerede betalt den og den kom til at stå mig i d.kr-. 1775,-
incl. fragt internt i USA.
Pas på med at bestille det direkte til DK - UPS og hvem der nu end fragter
tingene herover deklarerer automatisk
til toldvæsnet - og det skal du i øvrigt også betale for.
For et par år siden bestilte jeg en "inverter" (en dims der konverterer 12V
jævnstrøm til 220V vekselstrøm)
Den kostede mig 525 kr. i USA - men jeg måtte slippe 610 kr. inde hos UPS
inden jeg kunne hente mit apparat.
-
Vedr. VHF'en - hvis du kan bestille den og selv få den leveret, så skal du
sikre dig at det er en type hvor du selv
kan indkode MMSI nummeret. Som du selvfølgelig skal bestille ved den danske
telestyrelse.
Jeg har talt med dem om de godkender at man anvender et apparat fra USA - og
det har de ikke nogen indvendinger
imod.

med venlig hilsen

Hans Munkstrøm