Gamle tonere?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-02-02 23:48

Hejsa!

Jeg har fået mig en ny toner (EP-L) til min gamle Canon LBP4-printer.

Hvordan er det med den gamle tonerkasette? Kan/må jeg bare smide den
ud, eller er der noget med, at de skal afleveres et sted? Er der nogle
der genbruger disse - kan man måske få en skilling for den?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-02-02 00:31

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> Hvordan er det med den gamle tonerkasette? Kan/må jeg bare smide den
> ud, eller er der noget med, at de skal afleveres et sted? Er der nogle
> der genbruger disse - kan man måske få en skilling for den?

Den skal under alle omstændigheder destrueres forsvarligt - det vil sige
afleveres på din kommunes genbrugsstation eller lignende. Dog kan du være
så heldig, at der i pakken til den nye toner, er en frankeret svarkuvert
til at sende den gamle tilbage i. I kassen til min Canon EP-A toner
ligger der fx en blanket der skal udfyldes og klistres på kassen -
således kan man kvit og frit sende den tilbage til Canon, som så sørger
for korrekt destruktion. (eller genbrug)

mvh
Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-02 02:56

Chuke Mimergolf skrev:

>Den skal under alle omstændigheder destrueres forsvarligt - det vil sige
>afleveres på din kommunes genbrugsstation eller lignende.

Jeg mente nok der var et eller andet med det...

>Dog kan du være
>så heldig, at der i pakken til den nye toner, er en frankeret svarkuvert
>til at sende den gamle tilbage i.

Nu købte jeg de (to) nye tonere brugt, de havde hver printet ca. 100
sider - men de var altså ikke nye mere.

>I kassen til min Canon EP-A toner
>ligger der fx en blanket der skal udfyldes og klistres på kassen -
>således kan man kvit og frit sende den tilbage til Canon, som så sørger
>for korrekt destruktion. (eller genbrug)

Det må jeg sige - flot!

Jeg prøver at høre et af de firmaer jeg ved genopfylder patroner om
det, det kan være de enten vil give lidt for den, eller blot vil
modtage den og betale portoen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--