MSSQL2k: sp_changeobjectowner
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-02-02 23:48

Jeg har en del objecter i min database, som jeg gerne vil ændre ejerskab
af. Et eksempel på dette er tabellen [Tbl Medlem], der er ejet af
"stocholm". Jeg vil gerne have, at de er ejet at "dbo", så jeg ikke skal
referere til dem via stocholm.[Tabel Name].

Jeg har via BOL fundet ud af, at jeg skal anvende SP
sp_changeobjectowner, men den virker ikke helt, som jeg gerne vil have
det.

Når jeg anvender den således:

EXEC sp_changeobjectowner @objname = [Tbl Medlem] , @newowner = 'dbo'

via SQL Query analyser (SQA), så giver det mig fejlen

Server: Msg 15001, Level 16, State 1, Procedure sp_changeobjectowner,
Line 38
Object 'Tbl Medlem' does not exist or is not a valid object for this
operation.

Hvis jeg i stedet anvender den som

EXEC sp_changeobjectowner @objname = stocholm.[Tbl Medlem] , @newowner =
'dbo'

, så siger SQA, at

Server: Msg 170, Level 15, State 1, Line 1
Line 1: Incorrect syntax near '.'.

Hvor er det den fejler ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Barnabas

Dato : 07-02-02 18:15

prøv at fjerne de skarpe paranteser og param navne:

exec sp_changeobjectowner 'stockholm.tblmedlem', 'dbo'

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-02-02 19:37

Barnabas wrote:

> prøv at fjerne de skarpe paranteser og param navne:
>
> exec sp_changeobjectowner 'stockholm.tblmedlem', 'dbo'

Bemærk, at han har brugt mellemrum i sit tabelnavn.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-02-02 19:44

Barnabas wrote in news:3c62b54a$0$214$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> prøv at fjerne de skarpe paranteser og param navne:
>
> exec sp_changeobjectowner 'stockholm.tblmedlem', 'dbo'

men problemet er jo, at der er et mellemrum i navnet på tabellen ... derfro
er jeg nødt til at have de skarpe parenteser.

Til gengæld brugte jeg ikke glypher omkring object-navnet ... så det vil
jeg da prøve - når jeg engang kommer hjem :)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk (online again soon)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-02-02 13:21

Jesper Stocholm <spam200201@stocholm.dk> wrote in

> [...]
> Til gengæld brugte jeg ikke glypher omkring object-navnet ... så det
> vil jeg da prøve - når jeg engang kommer hjem :)

.... og det virkede ...

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk