Drabant 22 med overbygning
Fra : Biker-Man

Dato : 06-02-02 22:49

Hej NG

Er der nogen her der har hørt om en Drabant 22 med overbygning i stil LM 23.
Jeg overvejer at købe den hvad skal jeg være opmærksom på når jeg skal ud og
se på den.
Jeg har kun hørt rosende ord ang. Drabant 22, er der ikke noget der er knap
så heldigt på den.
Jeg postet et billede af den i dk.binaer.dk

Mvh
Thomas

Fra : Biker-Man

Dato : 06-02-02 23:05

Rettelse det er selvfølgelig dk.binaer

Tillægsspørgsmål
Jeg kan se på billede at der er 2 forvanter (eller hvad de nu hedder), de
wirer der går fra stævnen af båden og op i masten.
Benytter man den der sidder længst inde i båden, men med mindre fok / genua
tilfølge, eller er det den helt uden i stævnen hvor den anden vante vil være
i vejen ved vendinger.

Mvh
Thomas

Fra : Steffen Skov

Dato : 07-02-02 22:33

Til Thomas
Det lille stag foran hedder et babystag, og det skal forhindre masten i at
falde bagud på midten i høj sø. Skøder skal uden om staget, ellers kan du
ikke vende.
Hilsen
Steffen
http://sskov.homepage.dk
"Why sejle and that at forlise"

---

Fra : Steffen Skov

Dato : 07-02-02 22:45

Hej Thomas
Nu har jeg set billedet. Det var en grim oplevelse. Prøv at kontakte
Drabant-klubben for at få gode råd. De har en hjemmeside med adresser:
http://home6.inet.tele.dk/fboetius/drabant/drabant.htm

Selv har jeg i 5 år sejlet DB22, og den sejler fantastisk, det eneste minus
er pladsen om læ, hvilket nok er hvorfor båden er bygget om. Jeg ville ikke,
selv med ny motor og nye sejl give mere end højst 10.000kr for den båd på
billedet. Det er både synd og skam, og du kan ikke sælge den igen.
Hvis det er plads under dæk og gode sejlegenskaber du leder efter, så kan du
finde andre både til billige penge og med god gensalgspris. Se min
hjemmeside.

> [...]
knap
> så heldigt på den.
> Jeg postet et billede af den i dk.binaer.dk

---

Fra : K.Wermus

Dato : 07-02-02 23:24

Ikke meget at tilføje.
Bare det at jeg er enig med steffen i hans betragtninger.

Mvh
K.Wermus
Ansø 42

Fra : Biker-Man

Dato : 07-02-02 20:11

> Nu har jeg set billedet. Det var en grim oplevelse. Prøv at kontakte
Drabant-klubben for at få gode råd. De har en hjemmeside med adresser:
> http://home6.inet.tele.dk/fboetius/drabant/drabant.htm

Er her gjort.

> [...]
> selv med ny motor og nye sejl give mere end højst 10.000kr for den båd på
> billedet. Det er både synd og skam, og du kan ikke sælge den igen.

Det lyder knap så godt, den nuværende ejer mener at den er født med den
overbygning.

Er det Ohlson 22 du hentyder til.

Mvh
Thomas

Fra : Steffen Skov

Dato : 08-02-02 10:14

Ja fx. en Ohlson 22, men der er andre alternativer, fx. Junker 22 eller Maxi
68. Vores Maxi købte vi i Göteborg for 30.000 DKR, og vi er meget tilfredse.
Hilsen
Steffen
> [...]
> minus
> ikke,

> Det lyder knap så godt, den nuværende ejer mener at den er født med den

---