Online portscanner?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 06-02-02 22:15

Nogen der har et link til website der kan scanne portene på min pc?
Erik Nielsen

Fra : Rhythm

Dato : 06-02-02 23:14

"Erik M. Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har et link til website der kan scanne portene på min pc?
> Erik Nielsen

Sygate har flere type scannere på: http://scan.sygatetech.com/

Mvh
Rhythm

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-02-02 18:07

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote:

>Sygate har flere type scannere på: http://scan.sygatetech.com/

Som de af en eller anden grund overhovedet ikke linker til fra
www.sygate.com, bortset fra et sted langt nede i deres pressearkiv. En
dag lærer jeg jo nok at huske adressen. Indtil da må jeg trøste mig
med, at det altid er et kvarters søgen værd at slippe for Steve
Gibsons pralerier.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : ZipZap

Dato : 07-02-02 06:16

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 er super til det.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 07-02-02 06:55

> Nogen der har et link til website der kan scanne portene på min pc?
> Erik Nielsen
Tak for tipsene!
Scanninger viser at mine PC'er er godt beskyttede. Tilsyneladende kommer man
slet ikke forbi min bredbåndsrouter (Netgear RP114) så nu spekulerer jeg
over om min ZoneAlarm så er overflødig?
Erik Nielsen

Fra : Rhythm

Dato : 07-02-02 11:11

> [...]
man
> slet ikke forbi min bredbåndsrouter (Netgear RP114) så nu spekulerer jeg

Det vil jeg ikke just påstå. Hackere/Crackere bliver klogere og klogere og
finder hele tiden
på nye metoder at læsse trojanere af på.
Behold hellere din ZoneAlarm tændt for en sikkerheds skyld så du undgår
dette.

Mvh
Rhythm

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-02-02 12:25

Rhythm wrote:

> [...]
> på nye metoder at læsse trojanere af på.
> Behold hellere din ZoneAlarm tændt for en sikkerheds skyld så du undgår

Hvad hvis en af de nye metoder går på at undnytte en fejl i ZoneAlarm?

Fra : Alex Holst

Dato : 07-02-02 12:37

Rhythm <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote:
> Det vil jeg ikke just påstå. Hackere/Crackere bliver klogere og klogere og
> finder hele tiden
> på nye metoder at læsse trojanere af på.

Du mener, indholdet af emailen som den trojanske hest er vedhaeftet
aendrer sig?

> Behold hellere din ZoneAlarm tændt for en sikkerheds skyld så du undgår
> dette.

Vroevl. Hvis en af dine harddiske er ved at doe, er den korrekte
fremgangsmaade at tage en sikkerhedskopi og evt. indlevere disken til en
forhandler mens garantien stadigt daekker. Det hjaelper ikke paa et
harddisk problem at du spiser sundt i en uge.

Der er specifikke problemer som ZoneAlarm kan loese (f.eks. blokering af
bestemte IP baserede forbindelser), og der er en masse abstrake
problemer som den overhovedet ikke kan loese -- aflaesning af trojanske
heste er eet af disse problemer.

Fra : Rhythm

Dato : 08-02-02 01:16

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener, indholdet af emailen som den trojanske hest er vedhaeftet
> aendrer sig?

Trojanere behøver ikke altid at komme via en mail , de gemmer sig også på
mange hjemmesider
og ryger dermed ind på ens computer når man åbner siten. Jeg har prøvet det
en
del steder , men min firewall blokerede heldigvis for dem.

> [...]
> forhandler mens garantien stadigt daekker. Det hjaelper ikke paa et
> harddisk problem at du spiser sundt i en uge.

Hvorfor er det vrøvl at råde en person til at beholde sin firewall ??
Det er da noget fis at du fyrer af der , men det har jeg også hørt fra mange
at du fyrer en del
pis af Alex. Så jeg er såmen allerede blevet advaret imod dig

Slutus prutus her fra
Rhythm
Og få dig for pokker at tastatur med Æ,Ø og Å på.

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-02 01:27

Rhythm <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote:
> Hvorfor er det vrøvl at råde en person til at beholde sin firewall ??

Personlige firewalls kan blokere for indgaaende og udgaaende IP
forbindelser. Hvis man ikke har behov for denne funktionalitet, er der
ingen grund til at benytte saadant et vaerktoej.

En personlig firewall kan ikke forhindre din email klient eller web
browser i at hente en trojan eller virus ned. Det paastaar du, at den
kan, og det er noget vroevl.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-02-02 02:08

On Fri, 8 Feb 2002 01:15:49 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>
wrote:

> men det har jeg også hørt fra mange

Hvem? Hvad er deres kompetence? Er de aktive i news? Må man spørge
dem?

--
- Peter Brodersen

Fra : Shoes

Dato : 08-02-02 06:18

On Fri, 8 Feb 2002 01:15:49 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>
wrote:

[...]

>Det er da noget fis at du fyrer af der , men det har jeg også hørt fra mange
>at du fyrer en del
>pis af Alex.

Hvem..?
Alex er da blandt de mest oppegående her på d.e.s

>Så jeg er såmen allerede blevet advaret imod dig
>
>Slutus prutus her fra
>Rhythm
>Og få dig for pokker at tastatur med Æ,Ø og Å på.

Det er da vel for pokker Alex's sag hvilken layout han har på
sitt keyboard. Det står dig fritt at la vär å lese hans postinger
hvis det plager dig.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 08-02-02 12:17

Rhythm wrote:

> [...]
> Det er da noget fis at du fyrer af der , men det har jeg også hørt fra mange

Hvis man har en firewall og tror den beskytter mod vira,
trojanske heste og lignende, så gøre firewallen mere
skade end gavn.

Man skal hellere bruge det rigtige værktøj til at løse
sit "problem". En backupkopi kan løse mange problemer.

En firewall er nok til mest nytte hvis man ved, hvad den
kan, og hvad den ikke kan, og man i øvrigt ved hvordan
den konfigureres.

> Så jeg er såmen allerede blevet advaret imod dig

Jeg erindrer kun én person, der har advaret imod Alex.
Og da jeg ikke ønsker nogen flamewars, vil jeg unlade
at nævne navnet.

> Slutus prutus her fra
> Rhythm
> Og få dig for pokker at tastatur med Æ,Ø og Å på.

Jeg sidder ved et amerikansk tastatur, og det er ikke
mig, der bestemer, hvilke tastature der benyttes her
på institutet.

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-02 17:06

Den Fri, 8 Feb 2002 01:15:49 +0100 skrev Rhythm:

> [...]
>Jeg har prøvet det en
>del steder , men min firewall blokerede heldigvis for dem.

Kan du nævne et site hvor det sker?

>Hvorfor er det vrøvl at råde en person til at beholde sin firewall ??

1. Hvis man ikke har brug for en firewall, er det spild af tid/penge.

2. Ethvert program der har forbindelse til nettet udgør en sikkertheds-
risiko. Denne risiko skal man opveje imod hvor meget man har brug for
programmet. Hvis man ikke har brug for en firewall, er risikoen altså
større end nytten.

3. Mange installerer en firewall, men aner ikke hvad den kan og ikke
kan - de tror at den beskytter mod en masse ting den ikke beskytter
imod, og derfor glemmer de at tage de forholdsregler der skal til for
at undgå de ting den ikke beskytter imod. Det er det vi kalder falsk
tryghed, og medfører faktisk at sikkerheden forringes.

>Det er da noget fis at du fyrer af der , men det har jeg også hørt fra mange
>at du fyrer en del
>pis af Alex. Så jeg er såmen allerede blevet advaret imod dig

Der er mange der ikke kan li' hans stil, men faktisk har han meget tit
ret (og så vidt jeg ved er han en af de største sikkerhedseksperter her
i gruppen).

>Slutus prutus her fra
>Rhythm
>Og få dig for pokker at tastatur med Æ,Ø og Å på.

Du burde også få dig et tastatur med franske bogstaver på. Det er ikke
noget krav at man skal bo i DK, for at skrive i en dansk newsgroup.

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-02 18:15

Kent Friis <kfr@fleggaard.dk> wrote:
> Der er mange der ikke kan li' hans stil, men faktisk har han meget tit
> ret (og så vidt jeg ved er han en af de største sikkerhedseksperter her
> i gruppen).

Hov, hov, hov! Der er ingen grund til at blive ubehagelig. Jeg har lige
tabt 7 kg paa mindre end 2 uger, saa om et par dage vejer jeg under 80 kg.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-02 18:32

Den Fri, 8 Feb 2002 18:14:53 +0100 skrev Alex Holst:

>Hov, hov, hov! Der er ingen grund til at blive ubehagelig. Jeg har lige
>tabt 7 kg paa mindre end 2 uger, saa om et par dage vejer jeg under 80 kg.

Den misforstod du med vilje (I hope).

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-02 18:44

Kent Friis <kfr@fleggaard.dk> wrote:
> Den misforstod du med vilje (I hope).

Ja, jeg kunne ikke lade vaere. Undskyld.

FUT: email

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-02-02 02:02

Alex Holst wrote:

> Hov, hov, hov! Der er ingen grund til at blive ubehagelig. Jeg har lige
> tabt 7 kg paa mindre end 2 uger, saa om et par dage vejer jeg under 80 kg.

Det skulle vel ikke tilfældigvis være på grund af for meget
chokolade, at du havde behov for at tabe dig?