Mail med CDONTS
Fra : Ulrik

Dato : 06-02-02 22:17

Hej,
Jeg kan ikke få dette script til at virke uanset hvad jeg gør. Det er
omdannet fra JMail hvor det har virket upåklageligt, men nu skal jeg bruge
CDONTS, og så virker det ikke længere. Hvad har jeg gjort galt?
<% @language="VBScript"%>
<%
Set NewMailObj = CreateObject("CDONTS.NewMail")
NewMailObj.From = "navn@mitdomaine.dk"
NewMailObj.To = Request.Form("Email") 'Henter indtastet værdi fra
form
NewMailObj.Subject = "Emne til emailen"
NewMailObj.Body = "Overskrift i body:" & vbCrLf & vbCrLf

' Løkke der gennemløber alle formularens felter.
For intT = 1 To Request.Form.Count
' Henter indholdet af feltet ind i en midlertidig variabel (strTemp).
strTemp = Request.Form.Key(intT)

' Indsætter et mellemrum forrest i linien indtil linien er
' 20 karakterer lang, så alle svarene bliver venstrejusteret i e-mailen.
Do While Len(strTemp) < 20
strTemp = strTemp & " "
Loop

' Lægger strTemp ind i e-mailen. Det er her det går galt - hvorfor?
NewMailObj.AppendText(strTemp & ": " & Request.Form.Item(intT) & vbCrLf)
Next

NewMailObj.Send
Set NewMailObj = Nothing
%>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-02 00:41

On Wed, 6 Feb 2002 22:17:20 +0100, "Ulrik" <uj@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>omdannet fra JMail hvor det har virket upåklageligt, men nu skal jeg bruge
>CDONTS, og så virker det ikke længere. Hvad har jeg gjort galt?

Prøv at tage et kig på:

> NewMailObj.AppendText

Jeg tror det er her dit problem er, og at du skal generere din tekst
uden for Mail-objektet.

Good luck,
Jørn

Fra : Thomas Åkerman

Dato : 07-02-02 00:54

"Ulrik" <uj@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
>
> ' Lægger strTemp ind i e-mailen. Det er her det går galt - hvorfor?
> NewMailObj.AppendText(strTemp & ": " & Request.Form.Item(intT) & vbCrLf)

Hej Ulrik
Så vidt jeg ved er NewMailObj.AppendText ikke en metode der kan bruges i
CDONTS...
Hvis din intention er at det skal ligges til NewMailObj.Body så prøv
dette her:

-------------------------
Dim minMailBody
minMailBody = "Overskrift i body:" & vbCrLf & vbCrLf

For intT = 1 To Request.Form.Count
' Dine Kodelinier
minMailBody = mainMailBody & strTemp & " " & Request.Form.Item(intT) &
vbCrLf
Next

NewMailObj.Body = minMailBody

NewMailObj.Send