P-2 m. nittet blæser
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 06-02-02 22:24

Gents,

Jeg har en P-2 CPU i den boxed version, hvor blæseren er nittet fast. Jeg
vil gerne pille den af, med henblik på en anden blæser. Men hvordan? Nitten
må jo sidde fast på undersiden af "skallen"? Jeg tør ikke bore den ud, da
CPU'en jo gerne skulle kunne bruges bagefter

VH Thomas Antonsen

Fra : Henning

Dato : 06-02-02 22:49

On Wed, 6 Feb 2002 22:24:07 +0100, "Thomas Antonsen"
<baz@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>må jo sidde fast på undersiden af "skallen"? Jeg tør ikke bore den ud, da
>CPU'en jo gerne skulle kunne bruges bagefter

Den er ikke nittet, du skal bare have den rigtige størrelse
unbrako-nøgle! Den sidder skruet i, kan godt være svær at skrue ud!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-02 23:48

hej!

Thomas Antonsen wrote:

> [...]
> må jo sidde fast på undersiden af "skallen"? Jeg tør ikke bore den ud, da
> CPU'en jo gerne skulle kunne bruges bagefter

Sidder blæseren ikke bare i en "plastic-skal" som er monteret på kølelegemet?
Det er den da på min P2 450 in-a-box...

Og jeg har for længst fjernet den larmende lille blæser og sat en stor sløv en
på istedet. Den lille blæser larmede mere end mine to WD 5400rpm diske til
sammen!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 07-02-02 09:52

Jo, det er rigtigt, blæseren sidder lige som "klipset på" kølelegemet, og
det er så kølelegemet, der er nittet på CPU'en. Men jeg kan ikke sætte en
anden blæser på kølelegemet, det er en eller andet Intel opfindelse, der
ikke er gængs standard, kølelegemet passer kun til Intels blæser

Mht. det forrige indlæg, jeg har ikke set det er en umbraco skrue, det skal
jeg lige kigge efter!!

Hvis nu den er nittet, og ikke skruet på, kan man så skille plastikkassen
af, og tage nitten af den vej, eller ødelægger man kassen, hvis forsøger at
skille den ad?

VH Thomas

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 07-02-02 15:11

jeg havde også sådan en boxet én hvor jeg brugte unbrako nøgle til at få den
ud... den skal være meget tynd så pas på den ikke knækker (gjorde jeg med
min)

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 09-02-02 09:41

Tak til alle, der svarede, kølelegemet var skruet på, så jeg har fået pillet
det af og erstattet med en Noisecontrol ditto. Der er forskel!

VH Thomas