Hvorfor kan min plextor 16x ikke brænde en~
Fra : Hans

Dato : 06-02-02 22:14

Hi NG!

Hvorfor kan jeg ikke med min plextor 16x brænder brænde en 800MB eller
derover under NERO version 5.5.5???

Jeg har hørt fra mange ejere med forskellige speed på PLEXTOR, at det godt
kan lade sig gør at brænde mere end en 700MB skive under NERO version 5.0
derover.
Men hvorfor kan jeg så ikke?? Er der noget, jeg mangler eller skal gøres??

Har været ind på NERO under PRÆFERENCE og sættet Nero til at kunne læse mere
end 700MB, som det er angivet standard, når man installerer NERO! Men
desværre Lykkedes det ikke en pind??? Hvorfor??

Den sidste løsning kunne være en opdatering af FIRMWARE til brænderen. Men
tror næppe, det hjælper, ELLER HVAD??

Damm..Kan ikke passe, jeg ikke kan brænde med mere en 700mb..

Håb I kan hjælpe mig.

Håb nogle har en plex 16x og kan brænder mere end 700mb skive under nero.

På forhånd tak!

Fra : René Jensen

Dato : 06-02-02 22:55

Hans wrote:
> Hvorfor kan jeg ikke med min plextor 16x brænder brænde en 800MB eller
> derover under NERO version 5.5.5???

Taler vi om de famøse 900MB medier? I så fald, så fremgår det af
producenten (kan ikke huske hvor jeg læste det), at der ikke var 100%
garanti samme brænder software og mærke/model ville kunne brænde
skiverne.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Hans

Dato : 06-02-02 23:13

Hi Rene !

Nej, jeg taler om en hvilken som helst skive mere end 700mb standard.

Jeg kan sige, at jeg har prøvet at brænder med en 800mb MR.PLATINIUM, Her
mislykkedes det også!

Har ikke prøvet med en anden fabrikant, Men tror ikke det hjælper.

Fra : TMDK

Dato : 06-02-02 23:49

Prøv evt. at indstille din brænder således i indstillingerne:

"Fil" -> "Indstillinger" -> "Ekspertfunktioner":

OverBurn CD's: 90 Min. -> 90:59:74

Dette skulle virke hvilket der gør på min 12/10/32 TA Plexwriter.

mvh.

TMDK.

Fra : DWM

Dato : 07-02-02 20:44

"TMDK" <trancemasterdk@NOSPAM.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv evt. at indstille din brænder således i indstillingerne:
>
> "Fil" -> "Indstillinger" -> "Ekspertfunktioner":
>

> OverBurn CD's: 90 Min. -> 90:59:74

+ disc-at-once skal være slået til og man må ikke brænde med multisession.

> Dette skulle virke hvilket der gør på min 12/10/32 TA Plexwriter.

Og på min Plextor 12/10/32TS

/Kenneth Iversen

Fra : Hans

Dato : 10-02-02 17:17

Hi Ng + DWM!

Tak for de gode råd! Specielt til dig DWM!

Det er lykkedes for mig at brænde 90 min MR. PLANTINIUM på min brænder! Men
så dukker der et andet problem op, som jeg håber DU DWM og NG hjælper mig at
løse!

Det nye problem er, at den brændte 90 min skive kan ikke læses på min dvd-
drev PIONER 106. Roterer kun i derevt og give en meget underligt lyd.
Men tilgengæld kan den brændte skive godt læses på min brænder, HVORFOR????
Nogle ideer```

Min dvd pioner plejer at kunne læse næsten alle skive . Men åbenbart ikke 90
MIN SKIVE, HVORFOR??

Har I ikke haft samme problemmet???

Håb I kan hjælpe mig det sidste!

Fra : Spooky

Dato : 10-02-02 20:28

Hej Hans...

Forklaringen er enkelt - så at sige. Når man laver en "Overburn CD-R" skive,
skriver man ude i det oprindelige datafelt/område, og det er ikke alle
CD-drev der kan læse der, men "ser" det som en "fejl" - hvilket det jo i og
for sig også er da det ikke er noget normalt at "låne" sig til ydderligere
plads der hvor info's om CD skiven skal være - nemlig en "Overburn" CD-R.

Håber du kan følge mig i min lidt korte forklaring - men det er stort set
det der sker sådan kort forklaret.

Mvh.

John.