Nybegynder i Linux
Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 06-02-02 19:29

Hej NG'ere

Jeg har lige anskaffet redhat 7.2 og kigge lidt på nette efter drivere til
diverse kort i PC'eren.

Jeg har et Elite ECS K7S5A motherboard med netkort og lydkort på bordet.

På hjemmesiden hos elite www.ecs.com.tw understøtter deres drivere kun
diverse Microsoft drivere.

Da det er et udbredt bundkort vil jeg høre om nogle af Jer har et godt råd
til mig

Endvidere vil jeg høre om I kan anbefale nogle webeditore som ligner
dreamweaver og et vektortegneprogram som illustrator.
Det skal helst være shareware eller gratis da jeg vil undersøge om jeg skal
gå helt over til linux
Eventuelt gode sites med gode programmer efterlyses

mvh

Flemming Løvenhardt

Fra : Kent Friis

Dato : 06-02-02 19:55

Den Wed, 6 Feb 2002 19:28:52 +0100 skrev Flemming Løvenhardt:
> [...]
>diverse Microsoft drivere.
>
>Da det er et udbredt bundkort vil jeg høre om nogle af Jer har et godt råd

Lad installationen forsøge at autodetecte hardwaren, og spørg evt. igen,
når du ved hvad den ikke fandt (hvis altså ikke den finder det hele).

> [...]
>gå helt over til linux
>Eventuelt gode sites med gode programmer efterlyses

http://www.gimp.org/ - det er godt nok ikke et vektor-tegneprogram, men
mon ikke du får brug for den alligevel? (Hvis ikke du allerede har
installeret den - den ligger nok på CD'en)

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-02-02 07:54

Flemming Løvenhardt wrote:

> [...]
> diverse kort i PC'eren.
>
> Jeg har et Elite ECS K7S5A motherboard med netkort og lydkort på bordet.

I Linux er det sådan at du (somregel) ikke skal bruge drivere fra alle
mulige producenter til dit hardware, du bruger derimod de hardware drivere
som er inkluderet i Linux kernen.

Jeg tror umidlbart dit lydkort er understøttet, jeg er straks mere i tvivl
om netkortet.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a