Program til isometrisk tegning
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 06-02-02 18:48

Er der nogen som har kendskab til noget simpelt software til fremstilling af
isometrier

Fra : René Jensen

Dato : 07-02-02 06:44

Prøv SoftCad.3D som er på http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html

Hilsen
René

--
____________________________________

Fra : P.C.

Dato : 07-02-02 10:25

Hi.

"Mogens Jørgensen" <mjn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har kendskab til noget simpelt software til fremstilling af
> isometrier

Nu må i love ikke at overfalde mig, og sige jeg er en sølle amatør, men jeg
mener, at enhver viewpoint i f.eks. AutoCAD er en isonometri, og at "vpoint
1,1,1 _er_ en isometrisk fremstilling.
Såvidt jeg husker, er en isometri en afbildning hvor du på tegningen kan aflæse
alle mål i det rette forhold, og derved er isonometrier godt nok stadig en smart
metode, men den er lidt overflødig på en CAD tegning, fordi der ligger målene
lige for. Tilgengæld er der nok god grund til at vide hvad en isonometri
overhovedet er, og hvorfor den ikke bare ser smart ud, men det er der nok andre,
der bedre kan forklare end mig.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a.htm

Fra : René Jensen

Dato : 07-02-02 18:14

Du , har fanget det meget godt med en isometri.
og som du skriver er det smarte at det er målbart. man kan jo lave en
tegning i et eller andet måleståks forehold. plotte den og måle sig frem til
virkeligheden bagefter.

Hilsen
René

--