KFUM/Sømandshjem
Fra : Michael Olsen

Dato : 06-02-02 18:33

Kære Gruppe.

Se foto i dk.binaer.historie.

Kender I beliggenheden på den afbillede bygning, som er sendt som et
postkort. Det er stemplet i København, men frimærket mangler og stemplets
dato er utydelig.

På gavlen af bygningen står KFUM og med håndskrift under billedet står der -
hvad jeg læser som K.F.U.M. og Sømandshjem.

mvh og tak Michael Olsen

Fra : Arne Eckmann

Dato : 06-02-02 20:03

On Wed, 6 Feb 2002 18:32:37 +0100, "Michael Olsen"
<Michael.Olsen@bt.dk> wrote:

> [...]
>
>På gavlen af bygningen står KFUM og med håndskrift under billedet står der -
>hvad jeg læser som K.F.U.M. og Sømandshjem.

Kan der mon være tale om KFUM's bygning i Valdemarsgade på Vesterbro
her i Kiøvenhavnstrup ?

Jeg tror jeg smutter forbi og kigger og sammenligner i løbet af
aftenen.

mvh
Arne

Fra : Arne Eckmann

Dato : 06-02-02 20:58

On Wed, 06 Feb 2002 20:03:02 +0100, Arne Eckmann <arne@eckmann.net>
wrote:

>Kan der mon være tale om KFUM's bygning i Valdemarsgade på Vesterbro
>her i Kiøvenhavnstrup ?

Nej, det er det ikke!

mvh
Arne

Fra : Michael Olsen

Dato : 06-02-02 21:23

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev i en meddelelse

> Nej, det er det ikke!
>
> mvh
> Arne

Men alligevel tak for forsøget. Andre bud?

mvh Michael Olsen

Fra : Helmer Christiansen

Dato : 06-02-02 23:07

"Michael Olsen" <Michael.Olsen@bt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der -
> hvad jeg læser som K.F.U.M. og Sømandshjem.

Verandaen minder mig om en for mange år siden nedreven bygning på
Dronningensvej i Nyborg, som vist engang havde været hotel. Det er tilbage i
min barndom i 1950'erne, og den lå skråt overfor automobilfærgelejet. I dag
er der parkeringsplads for en Netto, som ligger så tæt på havnen, at den må
have søndagsåbent.

m.v.h.
Helmer Christiansen