Placering på søgemaskiner
Fra : Netnatur.dk

Dato : 06-02-02 16:54

Kære gruppe

Vi har et online magasin på www.Netnatur.dk, som vi er meget stolte af.
Brugerne vil vi selvfølgelig gerne have flere af, hvorfor vi gerne vil have
en bedre placering på søgemaskinerne og kunne findes i det hele taget.
Sidstnævnte er det værste.

Når der foretages en søgning på eksempelvis Jagtsti eller Fiskerapporten på
Google, vil Netnatur.dk ikke være blandt de fremkomne sider i
søgeresultatet, selvom Jagtstien og Fiskerapporten er centrale elementer på
Netnatur.

Håber nogen kan være behjælpelig med at forklare problemerne:

Hvorfor kan man ikke søge på indholdet af Netnatur.dk?
Hvordan får Netnatur.dk en bedre placering på søgemaskinerne, når der
foretages en søgning på ord, hvor Netnatur.dk trods alt kommer frem,
eksempelvis Fiskeri? Der er vi meget langt nede i eksempelvis Jubiis
rangorden.

Øvrigt ris og ros til www.netnatur.dk er mere en velkommen.
Henvisninger til steder, hvor vi kan få løst problemerne, vil modtages med
tak.

På forhånd tak for svaret

Med venlig hilsen
Torben Sand
www.Netnatur.dk

Fra : Cocktail-Henning

Dato : 06-02-02 17:48

Netnatur.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> Øvrigt ris og ros til www.netnatur.dk er mere en velkommen.
> Henvisninger til steder, hvor vi kan få løst problemerne, vil modtages med

Hej Torben,
Som lystfisker igennem adskillige måneder (!) er det med dobbelt begejstring,
at jeg ser Jeres side:
I kan noget med æstetik, som jeg begejstres af...!

NetNatur er klart flot æstetisk.
Og for lige at svare på spørgsmålet først:
For blot få år siden var den eneste måde at sikre sig aflæsning af
"robotterne" hos Yahoo og Google disse 22 linier i <head>:

naturbrugere">

Og så vidt jeg ved bruges de stadig i forbløffende grad... osse selv om der er
kommet mere intelligente søgninger til, (der var for mange der blot lagde
"four-letter words" ind...)

Men jeg synes jeg har rimelig god erfaring med det!

husk dog osse at tilmelde jeres link på fx:
http://www.google.com/intl/da/addurl.html

Men lidt ris/ros tips:

Jeg savner altså en overskuelig "hjem"-knap i øverste venstre hjørne
(jeg ved godt den ligger som nr 3 nede på siden, men det er ikke til at huske,
når man bladre!)

Fortsat god fornøjelse!
Cocktail,
havfisker, surf-kaster samt lidt p+t...!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 06-02-02 19:56

"Netnatur.dk" <damparken@city.dk> skrev
> Kære gruppe
>
> Vi har et online magasin på www.Netnatur.dk, som vi er meget stolte af.

Hmm, fair nok side i har der...
Diskutionen hører til i news:dk.edb.internet.webdesign.html Jeg x-futter
derfor svaret på dette indlæg dertil.

> Brugerne vil vi selvfølgelig gerne have flere af, hvorfor vi gerne vil
have
> en bedre placering på søgemaskinerne og kunne findes i det hele taget.
> Sidstnævnte er det værste.

Fejlen lægger i jeres kode. Søgemaskinerne læser kun et vidst stykke ned på
siden. Der er flere ting i kan gøre for at afhjælpe dette problem:
1. Sæt JavaScript ind i en inkluderet .js fil
2. Sæt stylesheet ind i en inkluderet .css fil
3. Lidt metakoder kan ikke skade. Brug description og keywords
4. Brug title lidt mere. Den vægtes meget højt
5. Brug <h1>, <h2> og evt. <h3>'ere til overskrifter. Søgemaskinerne vægter
ting der står i overskrifter højere end i alm. brødtekst.
6. Fjern tabellerne hvor det er muligt og brug css til layout i stedet.
Dette giver mere plads til selve teksten, og vægter den højere.
7. Placer vigtig beskrivende tekst i toppen af dokumentet. I kunne f.eks.
lave en appetitvækker til hver side som i lægger i starten af hver artikkel.
8. Brug statiske uri's. Søgemaskinerne vægter ofte dynamiske sider lavere
end statiske. I kan sikkert finde en metode, hvor i med en fast adresse kan
lave siden dynamisk.
9. Få flere til at linke til jeres side. Det giver specielt godt på Googles
ranking!

Google giver jer umiddelbart en ranking på 5. Det vil sige at i faktisk er
relativt godt indekseret. Jeg ville derfor gennemgå hele kodningen.

Links:
http://www.joyzone.dk
Guruen Mikkel "DeMib"'s side om søgemaskineoptimering. Kig specielt i foraet

http://home3.inet.tele.dk/elgo/
Niels Ebbesens liste over alle danske søgemaskiner og guider til hvordan man
tilmelder sin side til de enkelte maskiner.

> Øvrigt ris og ros til www.netnatur.dk er mere en velkommen.
> Henvisninger til steder, hvor vi kan få løst problemerne, vil modtages med
> tak.

Spørgsmålet hører til i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Niels Svendsen

Dato : 06-02-02 21:45

Udover metatags, bruger Google (nok en af de pt. mest brugte søgemaskiner)
henvisninger fra andre sites som kriterie.
DVS. at jo flere der henviser til jeres site, jo bedre ranking får i hos
google.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.