Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
En dybt forundret Nykredit kunde
Fra : Martin Lorentsen

Dato : 06-02-02 15:32

Hejsa alle sammen

Jeg har idag fået afslag på et andelsboliglån på 300.000 hos Nykredit
med den begrundelse af, at den pågældende medarbejder i bank afd. som tog
sig af vores ansøgning kom fra vores område på Amager 2300 KBH S
Og han mente at det ikke var til at komme af med lejligheden igen. trods der
står over 300 personer på venteliste hos os.

Hvad gør man så????

Vi har en indkomst på over 600.000 kr om året og et sommerhus og bil

Martin

Fra : Ole :-\)

Dato : 06-02-02 17:19

Martin Lorentsen skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad gør man så????
>
> Vi har en indkomst på over 600.000 kr om året og et sommerhus og bil

Skifter bank/kreditforening.

Der er da ingen problemer i at kommme af ned lejligheder i 2300, problemet
er at få en.

Venlig hilsen

Ole
--
http://natbank.dk

Fra : Martin Lorentsen

Dato : 07-02-02 12:05

Ja det bliver nok løsningen, jeg har kigget på Skandiabanken
Er der nogle kommentarer til dette

Martin

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-02-02 14:16

"Martin Lorentsen" <mbl1@mail.dk> wrote in message
> Ja det bliver nok løsningen, jeg har kigget på Skandiabanken
> Er der nogle kommentarer til dette

I forbindelse med overvejelse af skift af bank snakkede jeg med dem.

De virkede i mine øjne som de ikke ville ha nye kunder i deres butik.

Jeg bad om en beregning på hvad mit lån ville koste hos dem.
Det kunne jeg først få når jeg fik min lejlighed vurderet, som jeg skulle
bekoste.

Det hjalp ikke at fortælle dem, at mit lånebehov lå på omkring 150.000,- ,
og jeg uden at overdrive kunne garantere at lejligheden værdi ville runde
300.000,-
i kraft af stigning af andelkrone og forbedringer.

Så farvel Skandia, jeg kontaktede derefter Basisbank, bl.a. på baggrund af
flere
indlæg her i gruppen.

Konstatering der, de er heller ikke interresserede i flere nye kunder. (lang
historie).

Konklusion: Jeg forhandlede igennem med min nuværende bank, og vi fandt i
kompromis,
i begge kunne acceptere.

Mvh.

Kim Jørgensen

Fra : Michael Engesgaard

Dato : 07-02-02 15:35

Skift kreditforening. Der er nok at tage af...

Underligt i øvrigt, da et lån på 300kkr er peanuts sammenholdt med jeres
indtægt.

Jeg har iøvrigt gode erfaringer med SkandiaBanken. Jeg har dog aldrig haft
brug for at låne penge af dem.

Mvh

ME