Egenskaber forud i flash
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 06-02-02 15:19

Harj harj...

med setProperty er det muligt at sætte egenskaber på objekter. Er det på
nogen måde muligt at sætte egenskaben for en keyframe længere ude i
sekvensen.
Fx kunne man forestille sig en åndssvag boks i en filmstrimmel - der sker
intet med boksen men så trykker man på en knap og så bliver boksens sidste
keyframe tildelt en alpha på 0% så boxen fader væk...
Er det muligt (det er jeg sikker på det er men hvordan?)

Hilsen fra Peter

Fra : Bo Dudek

Dato : 06-02-02 17:12

>Fx kunne man forestille sig en åndssvag boks i en filmstrimmel - der sker
>intet med boksen men så trykker man på en knap og så bliver boksens sidste
>keyframe tildelt en alpha på 0% så boxen fader væk...
Man kan vel bare bruge variabler. Hvis man fx laver noget a la dette
her i keyframen

setProperty ("detmanskalsættealphapå", _alpha, _root.alphavalg);

og så lave en knap, der har en mousedown der siger

on (release) {
_root.alphavalg = "0";
}

Mvh