MS5164
Fra : Oliver Nielsen

Dato : 06-02-02 12:25

Hej.

Er der nogen, der har prøvet at opdatere BIOSen i deres MS5164. Jeg har
problemer med det. Og der er ikke meget hjælp at finde på deres
hjemmeside www.msi.com.tw. Der kan jeg godt nok finde filen på til at
opdatere.

Og hvad med drivere. Findes der sådan nogen til denne bundkort. Ihvert
fald ikke på deres hjemmeside.

Fra : Hans

Dato : 07-02-02 01:05

"Oliver Nielsen" <stony1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har prøvet at opdatere BIOSen i deres MS5164. Jeg har
> problemer med det. Og der er ikke meget hjælp at finde på deres
> [...]

Det står ellers ret godt beskrevet i den medfølgende Flash.doc, men ellers
starter du op på en floppy og på kommandolinien skriver du:

Awdfl535 W564ms42.bin <enter> og svarer (Y) til at programmere.

Herefter skulle det køre helt automatisk. Efter endt programmering
genstarter du maskinen og skulle meget gerne have biosversion 4.2.

> Og hvad med drivere. Findes der sådan nogen til denne bundkort. Ihvert
> fald ikke på deres hjemmeside.

Du skal en tur forbi
http://www.ali.com.tw/eng/support/drivers/drivers_main.htm

Og her finder du driverne til dit bundkort under ALADDIN 4 Chipset (M1531)

mvh
Hans

Fra : Oliver Nielsen

Dato : 07-02-02 09:33

Jeg kan ikke finde den flash.doc på www.msi.com.tw

Og desuden. Hvad BIOS utility jeg skal downloade. AMI eller Award.

Fra : Hans

Dato : 07-02-02 15:02

> Jeg kan ikke finde den flash.doc på www.msi.com.tw

Det er en selvudpakkende .exefil der indeholder alt hvad du behøver,
flashprogram, bios og flash.doc, men noget kunne tyde på at du ikke har
fundet det rigtige arkiv, så her kommer linket:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-5164

mvh
Hans