problemer med relation mellem tabeller
Fra : guppi

Dato : 06-02-02 11:34

Jeg får en fejlmelding, når jeg køre dette script, som lyder:
Enten er BOF eller EOF sand, eller den aktuelle post er blevet
slettet. Den anmodede handling kræver en aktuel post.

Jeg anner ikke hvad det handler om?? mening er: når felttet
"mappe" er ud skrevet, så skulle den gerne skrive alle fil navne
som er i mappen. der er to tabeller mappe og filler, hvor der er
relationer mellem.

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from mappe,fil"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
If not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
Do
Response.Write "<B>" & rs("mappe") & "</B><BR>"
      'If not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
      Do
      Response.Write rs("navn") & "<BR>"
      ' Gå til næste Record i rs
      rs.MoveNext

      ' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
      Loop While Not rs.EOF
      'End if

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Vaeske

Dato : 06-02-02 12:38

> ' SQL forespørgsel
> strSQL = "Select * from mappe,fil"
> ' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Jeg menr, det går galt i din SQL-streng, fordi du tager alt hvad der er,
hvorved SQL-strengen ikke kan finde ud af hvad der hvad. Du mangler noget
ala FROM mappe INNER JOIN fil ON mappe.xxxx = fil.xxxx.
Hvis dette ikke er muligt vil jeg nok lave to forespørgelser, altså:

strSQL1 = "Select * from mappe
strSQL2= "Select * from fil

Set rs1 = Conn.Execute(strSQL1)
Set rs2 = Conn.Execute(strSQL2)