Abit BE6 II og ram problem
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-02-02 11:27

Jeg har et Abit BE 6 II bundkort, hvor windows bliver ustabilt når man
sætter mere end 256mb ram på, jeg har prøvet med 3x128mb, 1x128mb+1x256mb,
1x512mb og 2x256mb, hver gang "fryser" windows efter ca 5 min

Det er en P-III 600E@744mhz, jeg har også prøvet bare at køre 600mhz, det
giver ingen forskel

Nogen der har et godt bud på hvad problemet er??

mvh
Rasmus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-02-02 20:21

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> skrev....

> [...]
> når man sætter mere end 256mb ram på, jeg har prøvet med
> 3x128mb, 1x128mb+1x256mb, 1x512mb og 2x256mb, hver gang "fryser"

Jeg har et sådant bundkort, og det har kørt fint med 98SE og 384 Mb
RAM, W2K og 512Mb RAM og nu kører det XP med 640Mb RAM.

Hvilken bios benytter du, hvilken Windows snakker vi om og hvilken
rev. af BE6 II har du?

> Nogen der har et godt bud på hvad problemet er??

Kunne godt være en forældet bios.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm