Opasia's vilkår for brug af Norton Antivir~
Fra : Enforcer

Dato : 06-02-02 02:30

Hvad betyder dette i Opasia's vilkår for brug af Norton Antivirus:

Brug af TDC Internets antivirus service indebærer:

* At kunden, efter download og installation af Norton AntiVirus
software, kan hente den nyeste version af Norton AntiVirus.
* Når antivirus softwaren er installeret på kundens PC, kan kunden
løbende hente opdateringer af såvel programmel som
virusdefinitionsfiler.

Hvis man skal læse det helt bogstaveligt, har man ret til at downloade
den seneste version (det er jo 2002-versionen) samt aktuelle
definitionsfiler.

Men det de mener, er vel at man har ret til at opdatere (live update)
2000 udgaven så man har de seneste opdateringer af programfilerne i
2000 udgaven og tilhørende virusdefinitioner.

Fortolkningen er relevant fordi mange i disse dage skifter til windows
xp, hvor 2000/2001 udgaven ikke fungerer.

Mvh.

Enforcer

Fra : aaa

Dato : 06-02-02 11:24

"Enforcer" <hhi@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> * At kunden, efter download og installation af Norton AntiVirus
> software, kan hente den nyeste version af Norton AntiVirus.

Der må menes at efter man har downloaded Norton AV, kan man gratis opdatere
def-filerne (den nyeste version af Norton AV)

Fra : Per S. Christensen

Dato : 06-02-02 17:42

On Wed, 06 Feb 2002 02:30:14 +0100, Enforcer <hhi@adslhome.dk> wrote:

Du har licens til den version af Norton antivirus som dit kundenr
giver dig adgang til at downloade. Det står også på siden hvilke
abonnementer der giver rettighed til de forskellige versioner af NAV.

MHT til Definitionsfiler så er det de samme definitionsfiler der
bruges til alle NAV produkter.

VH

Per S Christensen

Fra : Per S. Christensen

Dato : 06-02-02 23:09

On Wed, 06 Feb 2002 02:30:14 +0100, Enforcer <hhi@adslhome.dk> wrote:

>Fortolkningen er relevant fordi mange i disse dage skifter til windows
>xp, hvor 2000/2001 udgaven ikke fungerer.

Der er ikke så meget at fortolke:

TDC Internets antivirus service tilbydes til NetTids abonnement,
Opasia Standard Internetabonnenter samt TDC Internet NetBasis
abonnenter.
Som antivirus software tilbydes Norton AntiVirus 2000 fra Symantec til
NetTids abonnement, Opasia Standard Internetabonnenter.
Som antivirus software tilbydes Norton AntiVirus 5.0 fra Symantec til
TDC Internet NetBasis Internetabonnenter.

Brug af TDC Internets antivirus service indebærer:
At kunden, efter download og installation af Norton AntiVirus
software, kan hente enten version 5.0 eller 2000.
Når antivirus softwaren er installeret på kundens PC, kan kunden
løbende hente opdateringer af såvel programmel som
virusdefinitionsfiler.

Kundens ret til opdatering af virusdefinitionsfiler ophører samtidig
med Opasia Standard Internetabonnementet eller TDC Internet NetBasis
abonnementets ophør.

TDC Internet gør opmærksom på, at kunden, til trods for download af
Norton AntiVirus software, ved at downloade materiale fra Internet,
eller ved åbningen af programmer i modtaget e-post, løber en risiko
for at inficere sin PC med virus.
TDC Internet har ikke indflydelse på disse forhold, og kan således
ikke på nogen måde drages til ansvar for skader eller direkte som
indirekte tab som følge heraf og uanset om Norton AntiVirus software
har været anvendt.

men man kan jo altid spille dum!!!!!

Fra : Enforcer

Dato : 09-02-02 13:48

On Wed, 06 Feb 2002 23:08:44 +0100, Per S. Christensen
<sortkaer@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Når antivirus softwaren er installeret på kundens PC, kan kunden
>løbende hente opdateringer af såvel programmel som

Det læste jeg også godt på siden, men det som undrer mig er, at de i
den juridiske tekst skriver noget som i den grad kan misforstås. På
"annoncesiden" skriver det meget præcist.

Mvh.

Enforcer