fejlmeddelelser
Fra : Henrik Woer

Dato : 05-02-02 23:33

Hej

Jeg prøver for første gang at rode med asp. Jeg har downloadet en
søgemaskine fra nettet.Alt er fint bortset fra når jeg skal tilføje et link
fra nettet. Så kommer der følgendefejlmeddelelse:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Databasen eller objektet er
skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.

/woer/form.asp, line 20

Se evt på www.stud.hum.ku.dk/woer

Henrik

Fra : Michael Boysen

Dato : 06-02-02 03:08

Henrik Woer skrev:
> Så kommer der følgendefejlmeddelelse:
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Databasen eller objektet er
> skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.

Jeg havde samme problem - dem der hoster din side, skal fjerne
skrivebeskyttelsen på din database. (det var ihvertfald løsningen for mig)

/Michael Boysen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-02-02 08:26

"Michael Boysen" <rokkerne@ofir.dk> wrote in message
> Jeg havde samme problem - dem der hoster din side, skal fjerne
> skrivebeskyttelsen på din database. (det var ihvertfald løsningen for mig)

Det er ikke skrivebeskyttelsen der skal fjernes, det er Internet USeR guest
account(den hedder "IUSR_<maskinnavn>") der skal have skriverettigheder til
database filen, og ikke nok med det skal den have skriverettigheder til hele
mappen hvori databasen ligger, ellers kan access nemlig ikke få lov til at
lave sine midlertidige filer (de hedder *.ldb så vidt jeg husker)

--
Jakob Andersen

Fra : Henrik Woer

Dato : 06-02-02 10:51

Hvordan gør jeg det i praksis?

Henrik

Fra : Michael Boysen

Dato : 07-02-02 00:21

Henrik Woer skrev:
> Hvordan gør jeg det i praksis?

Som sagt, skrev jeg til mit webhotel, og bad dem fjerne skrivebeskyttelsen
af DB.
Det er åbenbart ikke helt det, der er problemet, men de fattede hvad jeg
mente.

Skriv en mail med fejlmeddelesen til dem, så løser de det sikkert let og
hurtigt - jeg går ud fra, at det er et typisk begynder problem?

/Michael Boysen
Desværre kun "wanna be nørd"

Fra : Henrik Woer

Dato : 07-02-02 11:50

Nu virker databasen da jeg gjorde det du skrev. Nu er det kun debatforumet
der ikke virker. Der får jeg at vide der mangler en opdateret
forespørgselstabel.

Tak for hjælpen både til dig og Jakob

Henrik