Problem med en knap og sub-rutine
Fra : Vaeske

Dato : 05-02-02 23:29

Hejsa

Jeg har lavet en knap og når man trykker på den skal den køre en sub-rutine,
men jeg kan bare ikke får det til at virke. Hvad gør jeg galt ?

Her er mit script:

<snip>

Response.write "<INPUT TYPE=""BUTTON"" VALUE=""Send besked""
onClick=""Besked(Emne,Besked,Til);"">"

Sub Besked(Emne,Besked,Til)

Response.write "Du har nu kørt sub-rutinen Besked"

End sub

<snip>

I status bjælken kommer fejlen: Gul advarelses trekant og teksten Error on
page. Efter jeg har flyttet cursoren står der: gul advarelses trekant og
Done

Håber nogle kan hjælpe...

Hilsen
Vaeske

Fra : top

Dato : 06-02-02 14:38

Det ser ud til at du blander clientside og serverside?
Hvis rutinen skal ligge client side så lav det lidt a la sådan:
<script>
funtion Besked(e,b,t){
//her skal der gøres noget
}
</script>
<INPUT TYPE=""BUTTON"" VALUE="Send besked"
onClick="Besked(Emne,Besked,Til);">

Hvis den skal ligge serverside... så er det en anden newsgroup. Men du kan
f.eks. bruge en form:
<form action="sidenMedBeskedFunktionen.asp" method="post">
<input name="emne" >
<input name="besked" >
<input name="til" >
<input type="submit">
</form>

Nu kan du lave din rutine på sidenMedBeskedFunktionen.asp.

Det er hverken lavet færdigt eller testet, men måske kan du komme videre.

-Top