Brother Printer Problem.
Fra : Tor Valen

Dato : 05-02-02 20:39

Hej gruppe!
Jeg trænger virkelig til lidt hjælp!

Jeg kan ikke få min brother HL-760 til at virke på en "Ny" computer.
Printeren og kabel er fejlfrit (100% sikkert).
Jeg har installeret nyeste driver til printeren.
LPT1-Porten står i enhedshåndtering som "Virker korrekt"
Jeg har prøvet alle BIOS indstillinger SPP, EPP, ECP og ECP+EPP
Jeg har prøvet begge spoolformater
Jeg har prøvet at skrive direkte til printeren.
..

Symptom.
Når jeg starter printeren lyser "Ready" lampen; men når jeg efterfølgende
starter PC'en, slukker lampen såsnart Windows er indlæst.
Prøver jeg at udskrive til printeren, så sker der intet.
Printjobbet ses heller ikke printkøen.

Jeg har lavet en diagnosetest på bidirektionalforbindelsen.
Ang status siger den:

[Status for LPT1]
Result=Good
Status Line=BUSY:L,ACK:H,PE:L,SLCT:H,FALT:H,SLIN:L,HBSY:H,INIT:H,STB:H
Bi-di ID=Nibble

[Check Printer ID for LPT1]
Count1=No Data! (Hvad betyder dette???)

Win ini-filen ser således ud:
[windows]
load=
run=
NullPort=None
device=BrotherHL-760,PCL5EMS,LPT1:

[Devices]
BrotherHL-760=PCL5EMS,LPT1:,4.10.0.1998

[PrinterPorts]
BrotherHL-760=PCL5EMS,LPT1:,15,45
ECP Chip=Yes

Hvad er der galt?
Er porten simpelthen brændt af?

Mvh. Tor

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-02-02 09:24

"Tor Valen" <torval@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg trænger virkelig til lidt hjælp!
>
> Jeg kan ikke få min brother HL-760 til at virke på en "Ny" computer.

Det letteste til at starte med:
Fjern printeren som hardware.
Sørg for at printeren er tændt og reboot windows98?

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk