SQL Problemer
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 05-02-02 19:14

Hej alle.

I min SQL Server database har jeg en tabel ved navn "tblGames". Denne tabel
indeholder forskellige spil som er at finde på mit site. Der er to felter,
ved navn "Rating" og "NumberOfRatings". "Rating" indeholder spillets totale
score (fra folk der stemmer). Og "NumberOfRatings" indeholder antal stemmer
der er blevet afgivet. Så for at finde den gennemsnitlige rating for spillet
skal jeg dividere den totale score, med antallet af stemmer. Men hvordan kan
jeg lave et recordset som er sorteret ud fra "Rating" divideret med
"NumberOfRatings". Altså skal spillene sorteres ud fra deres gennemsnitlige
rating.

Hvordan gøres dette?

Mvh Mark

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-02-02 08:21

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in message
> [...]
> jeg lave et recordset som er sorteret ud fra "Rating" divideret med
> "NumberOfRatings". Altså skal spillene sorteres ud fra deres

SELECT (Rating/NumberOfRatings) AS Gennemsnit, [dine andre felter] FROM
tblGames ORDER BY Gennemsnit

--
Jakob Andersen