misbrug af min e-mailadd. hvad gør jeg ??
Fra : Stig Borgstrøm

Dato : 05-02-02 18:48

Jeg har fået den tvivlsomme "ære" at en eller anden har brugt min
emailadresse til en mail som starter med "Enlarge your penis now"....
Det er bestemt ikke noget jeg har sendt, men nu har jeg fået fire mails
retur som "undeliverable" og "returned mail:Service unavable" osv.

Jeg er hos en udbyder " your domain has been blocked due to spam" osv.
Betyder vist ikke noget, fordi jeg ikke kender pgl.

Hvordan får jeg standset denne misbrug af min e-mailadresse.

Jeg har ikke givet min e-mailadresse til uvedkomne.

Jeg har underrettet postmaster@int.tele.dk men det har vist lange udsigter.

Nogen gode bud

venlig hilsen
Stig Borgstrom

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 05-02-02 19:37

"Stig Borgstrøm" <stigb@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det er bestemt ikke noget jeg har sendt, men nu har jeg fået fire mails
>retur som "undeliverable" og "returned mail:Service unavable" osv.

Jeg har en variant af samme problem: de bruger diverse
(ikke-eksisterende, heldigvis) adresser i mit domæne som
afsender. Min server har siden i torsdags fået ca. 21000 stk.
retur. (Nærmere detaljer kan ses på http://www.dybdal.dk/spam .)

Det er dog ikke helt samme problem: de har tilsyneladende kun
brugt din adresse forholdsvis få gange, til gengæld er det
faktisk din rigtige adresse.

>Jeg er hos en udbyder " your domain has been blocked due to spam" osv.
>Betyder vist ikke noget, fordi jeg ikke kender pgl.

Det lyder meget uprofessionelt at en udbyder ikke skulle kunne se
at afsenderadressen er falsk.

>Hvordan får jeg standset denne misbrug af min e-mailadresse.

Det kan du sandsynligvis ikke. Du kan evt. analysere på headerne
i brevene (altså de originale, som med lidt held er en del af det
du får retur) og finde ud af hvilken IP-adresse de er sendt fra
hvornår, og så klage til ejeren af den adresse.

Post evt. et eksempel med alle headere (fx i dk.admin.netmisbrug
hvor dette vist egentlig hører mere hjemme end her), så vil nogen
sikkert hjælpe dig med at tyde dem.

Men det lyder som om det kunne være den samme spam som en af dem
de sender med mit domæne som afsender; i så fald kommer det fra
en udbyder i USA som er kendt for at ignorere klager, og så er
der nok ikke meget at gøre ved det i praksis.

>Jeg har underrettet postmaster@int.tele.dk men det har vist lange udsigter.

De kan næppe gøre noget effektivt ved det.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 05-02-02 19:48

"Stig Borgstrøm" <stigb@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvordan får jeg standset denne misbrug af min e-mailadresse.
>
> Jeg har ikke givet min e-mailadresse til uvedkomne.

Tja, de spam mails er sikkert ikke sendt fra din mail, men i dit navn. Det
er din ISP der skal tage sig af dette.

mvh
db

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 05-02-02 23:29

In <3c601ab0$0$229$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Stig Borgstrøm" <stigb@post1.tele.dk> writes:

> [...]
>Det er bestemt ikke noget jeg har sendt, men nu har jeg fået fire mails
>retur som "undeliverable" og "returned mail:Service unavable" osv.

Det har jeg ogsaa vaeret ud for. Det skal du ikke bekymre dig om.

>Jeg er hos en udbyder " your domain has been blocked due to spam" osv.
>Betyder vist ikke noget, fordi jeg ikke kender pgl.

Ovenstaaende forstaar jeg ikke. Men hvis en udbyder tror at du har spammet saa forstaar
paagaeldende udbydere ikke at laese en email-header.

>Hvordan får jeg standset denne misbrug af min e-mailadresse.

Det kan du ikke. Alle kan skrive din adresse som afsender, hvis de vil.

>Jeg har ikke givet min e-mailadresse til uvedkomne.

Du har da lige postet den i nyhedsgruppe.

>Jeg har underrettet postmaster@int.tele.dk men det har vist lange udsigter.

De kan intet goere.

>Nogen gode bud

Drik en vam kop kakao og se noget fjernsyn.

Mvh
Martin

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 06-02-02 11:06

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
> Drik en vam kop kakao og se noget fjernsyn.

Det er forøvrigt et rigrig godt råd til mange computer-
relaterede problemer

--
Magnus

Fra : Jens U. K.

Dato : 07-02-02 11:55

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> wrote in message

> "Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
> >
> Det er forøvrigt et rigrig godt råd til mange computer-
> relaterede problemer

Rødvin og musik kan også anbefales :)

/Jens Ulrik