Udviklingsmiljø til C++
Fra : The MaXx

Dato : 05-02-02 18:50

Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
bruger for udviklingsmiljøer, evt. hvad deres fordele er, og meget gerne
hvad de koster.

The MaXx

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 05-02-02 18:55

On 05/02/02 18.50, The MaXx wrote:
> Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
> bruger for udviklingsmiljøer, evt. hvad deres fordele er, og meget gerne
> hvad de koster.
>
> The MaXx

gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???

(gratis!)

/Daniel

--
Daniel | "Face it. You *need* some cola. It runs through your
Nielsen | blood and *sings* to you. Obtain. Open. Drink. Frolic."
| - Can of Cola (userfriendly 30.11.99)
Phone: +45 61 30 33 09

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 05-02-02 19:11

Daniel Nielsen wrote:

> gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???

Enig! (Jeg kan lige så godt komme andre i forkøbet og sige at nogle nok
ville skifte emacs ud med vi).

Martin

Fra : The MaXx

Dato : 05-02-02 23:49

> Enig! (Jeg kan lige så godt komme andre i forkøbet og sige at nogle nok
> ville skifte emacs ud med vi).

Har hørt meget godt om begge combinationer, men er de lige så rare at
arbejde med som et komplet IDE?
Er der ikke noget med at emacs også kan bruges til Java.... det har jeg
programmeret gennem længere tid.
Det skal siges at jeg primært bruger en windows-platform, kan alt bruges
derpå, og kan det tillige bruges på linux når jeg har lyst til det?

The MaXx

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-02-02 00:06

Ja. Snup et kig på <http://jdee.sunsite.dk/>.

> Det skal siges at jeg primært bruger en windows-platform, kan alt bruges
> derpå, og kan det tillige bruges på linux når jeg har lyst til det?

Jeg ved ikke så meget om gcc og så videre på Windows, men Emacs virker
ganske fortrinligt under Windows, omend jeg helst vil bruge den på en
*nix-ting.

--
Jacob - www.bunk.cc
You'll feel much better once you've given up hope.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 06-02-02 13:38

> Har hørt meget godt om begge combinationer, men er de lige så rare at
> arbejde med som et komplet IDE?

Emacs indeholder en komplet IDE. Det gør vi ikke.

> Er der ikke noget med at emacs også kan bruges til Java.... det har jeg
> programmeret gennem længere tid.

Ja.

> Det skal siges at jeg primært bruger en windows-platform, kan alt bruges
> derpå, og kan det tillige bruges på linux når jeg har lyst til det?

Ja, men både Emacs og specielt vi vil virke meget fremmede for en
person der kun kender MS Windows.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 07-02-02 10:39

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> vim har alle kommandoerne, autocompletion på funktioner, debugger,
> compiler, make + venner, syntax coloring, indent,

versionskontrol?

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 07-02-02 12:10

Per Abrahamsen wrote:

> versionskontrol?

Hvis du mener CVS..
http://vim.sourceforge.net/scripts/search_results.php?keywords=cvs&script_type=&order_by=rating&direction=descending&search=search

- Morten.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 07-02-02 14:15

Morten Brix Pedersen <morten@wtf.dk> writes:

> Hvis du mener CVS..

CVS, RCS, og SCCS.

Emacs tilpasser sig automatisk hvis filen er under et af de tre
versionskontrolsystemer uden brugeren behøver gøre noget. Der bruges
samme interface fra Emacs til alle tre systemer, altså ikke noget med
at lære et nyt interface bare fordi man skal bruge et andet VC system.

> http://vim.sourceforge.net/scripts/search_results.php?keywords=cvs&script_type=&order_by=rating&direction=descending&search=search

Hvis vi tæller plug-ins med, også ClearCase og PVCS.

Fra : The MaXx

Dato : 10-02-02 17:09

> gcc3 + emacs + gdb (+ mpatrol)...???

Hvor finder jeg så de programmer henne?

The MaXx

ps.: Har fundet emacs

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 10-02-02 17:20

The MaXx wrote:

> Hvor finder jeg så de programmer henne?

Kig på http://www.gnu.org/software/software.html

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 10-02-02 18:08

On 10/02/02 17.08, The MaXx wrote:

> Hvor finder jeg så de programmer henne?
>
> The MaXx
>
> ps.: Har fundet emacs

gdb:
http://www.gnu.org/software/gdb/

grafisk interface til gdb:
http://www.gnu.org/software/ddd/

gcc3:
http://gcc.gnu.org

mpatrol:
http://www.cbmamiga.demon.co.uk/mpatrol/

/Daniel

Fra : The MaXx

Dato : 10-02-02 23:46

Tak til jer begge to!

The MaXx

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-02 19:13

The MaXx skrev:

>Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
>bruger for udviklingsmiljøer

   Borlands bcc55 compiler
   Editor: MED

>evt. hvad deres fordele er

De virker [1].

>og meget gerne hvad de koster.

BCC 5.5 er gratis (kræver blot registrering). MED er shareware.

[1] Jeg kender Borland som et softwarehus der laver suverænt gode
programmer. MED har jeg prøvet i et års tid nu. Den er nem og
god.

--
Bertel

Fra : Ivan Johansen

Dato : 05-02-02 22:38

The MaXx wrote:

> Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
> bruger for udviklingsmiljøer, evt. hvad deres fordele er, og meget gerne
> hvad de koster.

Jeg anvender Borland C++ Builder. Dette er et fuldt integreret miljø med
editor, compiler og debugger. Det er meget nemt at lave
brugergrænseflader, threads m.m. Version 6, der bliver frigivet
8/2-2002, kommer til at koste $69 i Personal edition udgaven.

Ivan Johansen

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 05-02-02 23:23

The MaXx wrote:

> Jeg er lige begyndt a programmere C++, så nu vil jeg lige høre hvad folk
> bruger for udviklingsmiljøer, evt. hvad deres fordele er, og meget gerne
> hvad de koster.

vim, gcc, gdb

Alle er gratis, vim er editoren der kan "alt" (det er dog ikke en IDE).

gcc er afaik den compiler der overholder standarden bedst, den er dog
ikke den hurtigste.

gdb er vel en god debugger, dunno.. har aldrig prøvet andre

- Morten.

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-02-02 02:32

On Wed, 06 Feb 2002 13:38:20 +0100
Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> wrote:

> Emacs indeholder en komplet IDE. Det gør vi ikke.

men det gør hvis - hvis emacs er et ide, ja så er vim også.

vim har alle kommandoerne, autocompletion på funktioner, debugger,
compiler, make + venner, syntax coloring, indent, osv. osv. vim kan
alt...det er kun brugeren der sætter begrænsningerne.

MVH
Kim Schulz
--
[ http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser! ]
[ Seneste artikel: ]

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 07-02-02 07:17

Kim Schulz wrote:

> vim har alle kommandoerne, autocompletion på funktioner, debugger,
> compiler, make + venner, syntax coloring, indent, osv. osv. vim kan
> alt...det er kun brugeren der sætter begrænsningerne.

Og det er nok det der er problemet med vi og til dels emacs, nemlig en
begynders begrænsninger. De er begge svære at få til at "kunne alt",
hvis man ikke kender dem.
Men igen, det kommer man jo aldrig til hvis man ikke forsøger...

Mvh
Martin Ehmsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-02-02 19:33

On Thu, 07 Feb 2002 10:38:35 +0100
Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> wrote:

> versionskontrol?

yep yep og diff osv. alt kan laves hvis det ikke lige er der, det er
bare et spørgsmål om at lave et script/en makro til det.

MVH
Kim Schulz