Kvælerhalsbånd/løse førehunde
Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 05-02-02 18:22

Jeg vil bare gøre opmærksom på at det er ret farligt at lade sin hund lege
med andre hunde når den har et kvælerhalsbånd på ! har lige endnu engang
hørt at en hund har fået flænset munden op ved at lege med en hund der har
sådan et på ! SÅ TAG DET DOG AF til dem der eventuelt bruger sådan et elleer
kender nogen der gør , tag det nu af det er ikke så svært !

Desuden bruger de det nogle steder nede syd på som beskyttelse af deres
hunde , de vender dem enda om ! så kan de andre hunde bare lade være med at
komme for tæt på siger de !måske er det sådan de tænker de idioter herhjemme
!?

Og så har jeg også lige overværet en hundeslåskamp mellem en labrador som er
førrehund ,men bliver sluppet løs så den kan lege med de andre hunde "den
leger fint med min heldigvis" men da en ny kom ned med sin hund farede den
lige i flæsket på den for 2 gang og hun kan jo ikke stoppe den eller kalde
den til sig da hun er blind , så det afhænger udelukende af om andre tør
hive fat i den !ejeren af den nye hund blev bidt af førehunden IGEN og nu
kommer han ikke igen med sin hund forløbig !men hvad gør man så i denne
situation ?de andre mennesker syntes jo at det er synd for hende at hun er
blind , men jeg syntes bare at det er total uforsvarligt at slippe sin hund
når man er blind !? og det har jeg tænkt mig at sige til ejeren når jeg
møder hende igen ! men det skider hun sikkert på og hvad gør man så ?måske
lærer hun det først når hun endag klapper den og mærker blodet flyde fra den
når/hvis den møder sin overmand ?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-02-02 18:53

Vist er det ikke uforsvarligt at slippe sin hund når man er blind, men det
kræver at den blinde kender sin hund, og evt finder sammen med nogle
hundeejere, hunden kan lege med

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:MwU78.122$B43.20907@news000.worldonline.dk...

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 05-02-02 18:59

Nina El Falaki <cats@feca.dk> wrote in message
> Vist er det ikke uforsvarligt at slippe sin hund når man er blind, men det
> kræver at den blinde kender sin hund, og evt finder sammen med nogle
> hundeejere, hunden kan lege med

det har ejeren også gjort men problemet er jo at hvis der er en ny hund kan
hun ikke se det, når hun slipper sin hund ! og desuden har hun slet ikke
styr over hunden og det er faktisk ret synd især når hun er blind ! men
derfor kan man vel godt tænke sig lidt om, faktisk er det ret tragisk at
sådan en hund har kostet 160.000 kr at uddanne og ikke lystrer .

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-02-02 19:50

Hej

Så må I jo hjælpe hende! Jeg har en gang gået nattur men bl.a. en blind og
hans hund, min pubertets rottie angreb blindehunden, men det blev hun altså
(naturligvis) vænnet af med meget hurtigt, og vi havde nogle meget hyggelige
ture, hvor alle hjalp hinanden, når det en sjælden gang var nødvendigt.

--

meddelelse news:i4V78.147$B43.23239@news000.worldonline.dk...

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 05-02-02 19:54

> [...]
hyggelige
> ture, hvor alle hjalp hinanden, når det en sjælden gang var nødvendigt.

Det er også meget flot at hjælpe hinanden ! MEN der er altså visse racer der
bare bidder når de bliver sure eller er oppe at køre ,og det er skam ikke
for at fornærme nogen , men jeg stikker meget nødigt mine fingre ned til en
lab eller schæfer rot eller ligende der slås ! og slet ikke for at være
flink over for en blind der er uansvarlig ! jeg er ret glad for mine fingre

Og det er en helt anden snak hvilke hunde der bidder mennesker i sådan en
situation og hvilke der ikke gør ! og så skal jeg nok blive rigtig upopulær
hvis jeg begynder på den

Men der er visse racer der har i generne ikke at bidde mennesker "med vilje"
og det ved jeg, og det tænker jeg skam over i sådan en situation !

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 05-02-02 20:03

<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> wrote in message

> [...]
vilje"
> og det ved jeg, og det tænker jeg skam over i sådan en situation !og fik
det bekræftiget endnu en gang i dag da jeg så bidmærkerne på armen af en
mand .

Fra : Finn Jensen

Dato : 05-02-02 18:49

> [...]

at
> komme for tæt på siger de !måske er det sådan de tænker de idioter

Punish du vrøvler.
Kvælerhalsbånd er en kæde.
Tror du tænker på pighalsbånd

Kvælerhalsbånd er ikke mere eller mindre "farlig" end et læderhalsbånd.
Desuden må du ikke aflægge prøver og konkurrancer med andet end et
kvælerhalsbånd.

Kvælerhalsbånd ??... Tåbeligt ord. Ingen jeg kender som jeg træner hund med
bruger "kvælerdelen" men bruger i stedet at sætte linen fast i øjet således
at kæden ikke glider ind og kvæler.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 05-02-02 18:59

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.com> wrote in message

> "Punish the deed,not the breed"
> [...]

nå jo "pinligt" pighalsbåns hedder det !

Fra : Søren Voigt

Dato : 05-02-02 20:44

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.com> wrote in message

> Desuden må du ikke aflægge prøver og konkurrancer med andet end et
> kvælerhalsbånd.

Det kommer sandelig an på hvilken hund du har og hvad du prøver den i.

I Dansk Retriever Klub er det diskvalificerende at bruge nogen form for
halsbånd under afvikling af prøver og konkurrencer (vinderklasse).

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 05-02-02 19:02

Der skulle stå pighalsbånd og ikke kvæler !!