Entomoligi(?)
Fra : Ronny Andersen

Dato : 05-02-02 15:20

Læren om insektene......

Det er jungel, det er vanskelig og utrolig komplisert.
Jeg har kun fisket med flue i saltvann etter ørreten. Men nå skal jeg gjøre
fisken usikker i fjellvann og elver. Da skal det benyttes insektsimitasjoner
og aller helt tørrfluer.

SÅ kommer det sore hvor i all værden skal man kunne lære seg noe om dette
emne?

Er det noen sider på nettet som informativt kan fortelle hva man minimum
trenger?

Insektsimmitasjoner/fluer- beskrivelser/mønster
Når bruker man hva og hvordan?

Håper det er noen som kan avhjelpe en stakkars Østlending nær havet........

Fra : Jens K. Knudsen

Dato : 07-02-02 18:38

Du skal anskaffe dig en bog, der hedder "Flugbinding - på mitt sätt",
skrevet af Lennart Bergquist, den behandler på læren om insekter og
fluebinding af imitatinoer.

Mvh. Jens (tørfluefisker)

Fra : Finn Jensen

Dato : 07-02-02 18:47

"Jens K. Knudsen" <jenskrk@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal anskaffe dig en bog, der hedder "Flugbinding - på mitt sätt",
> skrevet af Lennart Bergquist, den behandler på læren om insekter og
> fluebinding af imitatinoer.

Eller klassikkeren "Tørfluefiskeri" af Preben Torp Jacobsen, hvis den stadig
er til at opdrive.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 14-02-02 20:22

Hej Ronny

Åh hvor jeg kender situationen fra min egen start som fluefisker.
Jeg har længe gået med en ide om at angribe emnet fra en noget anden
vinkel end "de sædvanelige" hvor man skal pløje sig igennem metervis af
støvede bøger på biblioteket før man kan komme ud at fiske. Det er i det
mindste det indtryk man til tider får når man forsøger at komme igang
med entomologi.
Prøv at følge lidt med på min hjemmeside: www.go.to/fluepapiret
hvor jeg er gået i gang med emnet. Jeg ville blive utrolig glad for
noget feedback, men skal dog lige sige at det endnu er i den spæde
start, men følg gerne med fremover...

Med Venlig Hilsen
Jørgen Hjorth
www.go.to/fluepapiret

Ronny Andersen <franron@online.no> wrote:

> [...]
> Når bruker man hva og hvordan?
>
> Håper det er noen som kan avhjelpe en stakkars Østlending nær havet........

Posted Via Usenet.com Premium Usenet Newsgroup Services
** SPEED ** RETENTION ** COMPLETION ** ANONYMITY **
http://www.usenet.com