Nogen der kender en side der tager screend~
Fra : Thomas Schulz

Dato : 05-02-02 13:31

Fx kunne jeg godt tænke mig at vide hvorvidt Konquer virker på
www.micro-sys.dk

Jeg ved (mener at vide, det jo ikke let at teste på gamle browsere, hvis man
fx har en nyere IE installeret, når man laver ændringer) at

NN 4.forholdsvis_ny -> idag
Opera 4/5 -> idag
IE5 (måske ogs 4) -> idag
Lynx

virker

Jeg har ofte søgt efter en side der kunne tage et screendump af ens side,
men uden held. Er der nogen der kender en url?

Thomas

Fra : scn

Dato : 05-02-02 14:20

"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c5fd063$0$253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg ved (mener at vide, det jo ikke let at teste på gamle browsere, hvis man
> fx har en nyere IE installeret, når man laver ændringer) at

Det burde ikke give problemer at have IE og diverse andre browsere installeret,
har selv 2* Opera, K-Meleon, Mozilla0.9.7 og 4*NN sammen med IE 5.0

Problemer er at have flere versioner af IE på samme partition

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Thomas Schulz

Dato : 06-02-02 15:50

> Problemer er at have flere versioner af IE på samme partition

Også min tanke (mente at vide man ikke kunne med IE, har ikke prøvet med NN
og Opera).

Jeg har opera 6 (har haft 4 og derefter 5), NN 4.xx, Mozilla (først 0.8x, så
0.9x etc.), IE6 (først 5.0 så 5.5 etc.).
Men alligevel, det ville være rart hvis der var en service på nettet. Jeg
har søgt en del på google.com.

Thomas

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-02-02 14:16

"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> skrev

> Jeg har ofte søgt efter en side der kunne tage et screendump
> af ens side,

Brug Alt-PrintScreen, så har du et screendump af din side - lige
til at kælde ind i dit grafikprogram.

Er det det du mener?

--
Allan

Fra : Thomas Schulz

Dato : 06-02-02 15:46

> Brug Alt-PrintScreen, så har du et screendump af din side - lige
> til at kælde ind i dit grafikprogram.
>
> Er det det du mener?

Ikke helt.
Hvordan foreslå du så at jeg installerer alle større kendte browsere (gamle
og nye versioner) til Windows, Mac, Linux på en computer? :)

Der er det jo jeg synes (IMHO) det ville være rart hvis der var en service
der på nettet kunne tage et dump af ens side med de forskellige browsere (og
versioner og OS'er).

Thomas

Fra : scn

Dato : 06-02-02 16:00

"Thomas Schulz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c6141bb$0$271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ikke helt.
> Hvordan foreslå du så at jeg installerer alle større kendte browsere (gamle
> og nye versioner) til Windows, Mac, Linux på en computer? :)

Partitioner og køb en Mac :)
Problemet med flere forskellige versioner på samme partition er vist forbeholdt IE.

Ellers kan du bruge news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros
Der er folk med alle mulige (og umulige) browsere :)

Fra : Thomas Schulz

Dato : 07-02-02 11:55

> Partitioner og køb en Mac :)

Heh, her er problem mere, jeg har plads til flere harddiske i mit kabinet :)
jeg har cd/dvd og en 40giga (hvor win2k er installert, og jeg bruger vel ca.
30 giga p.t. :)

Ej seriøs, da jeg er utrolig glad for min computer <g> vil jeg helst heller
til at dele den op på flere OS'er etc.

> Ellers kan du bruge news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros
> Der er folk med alle mulige (og umulige) browsere :)

Ja det må jeg vel prøve så :),

> Problemet med flere forskellige versioner på samme partition er vist
forbeholdt IE.

Det var da helt sikkert et forsøg værd at finde alle de gamle browsere og
installere dem så (ved du hvor jeg kan finde sådan en side?).

Mange tak
Thomas Schulz

Fra : scn

Dato : 07-02-02 12:12

> Det var da helt sikkert et forsøg værd at finde alle de gamle browsere og
> installere dem så (ved du hvor jeg kan finde sådan en side?).
>
> Mange tak
> Thomas Schulz

Netscape:
http://sillydog.org/narchive/fulldata.html

yahoo's liste over div browsere:
http://dir.yahoo.com/Computers_and_Internet/Software/Internet/World_Wide_Web/Browsers/

www.opera.com

du kan vælge mellem 5.11, 5.12 og 6.0
vælg download og change...

Fra : Thomas Schulz

Dato : 08-02-02 10:07

> --

Takker for linksene

mvh
Thomas Schulz

Fra : bumler

Dato : 19-02-02 20:17

> [...]
>

> Jeg har ofte søgt efter en side der kunne tage et screendump af ens side,
> men uden held. Er der nogen der kender en url?

Hej
Hvis du ellers har HD-Plads så kunne du jo kigge på denne her løsning og
have forskellige OS'er kørende
http://www.vmware.com/products/desktop/ws_features.html
Kan kører en LINUX der startes inde fra Windows 98/XP og omvendt og meget
andet, da det ser ud til at du gerne vil teste ALT af så du er helt sikker
på det som brugeren ser